• Sosyal Medya
    • Sosyal Medya
    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter
    • LinkedIn
    • Youtube
    • Google +
  • Teknoloji
    • Teknoloji
    • Mobil
    • Donanım
    • Oyun
    • İnceleme
    • App
  • İş Dünyası
    • İş Dünyası
    • Startup
    • Pazarlama
    • Reklam
    • Kariyer Yolculuğu
    • E-Ticaret
    • Etkinlikler
  • Faydalı Bilgiler
  • İnfografik
  • Eğlence
    • Eğlence
    • Kültür Sanat
    • Spor
    • Geyik
    • Video
  • Diğer
    • Diğer
    • Seyahat
    • Yaşam
    • Moda
X

  • Değerler
  • Kadro
  • İletişim
  • Reklam Ver


    User Panel Banner
    Kayıt Ol

    Şifreniz E-Posta Adresinize Gönderilecektir.

    Giriş

    • #news
        • Sosyal Medya
          • Facebook
          • Instagram
          • Twitter
          • LinkedIn
          • Youtube
          • Google +
        • Teknoloji
          • Mobil
          • Donanım
          • Oyun
          • İnceleme
          • App
        • İş Dünyası
          • Startup
          • Pazarlama
          • Reklam
          • Kariyer Yolculuğu
          • E-Ticaret
          • Etkinlikler
        • Faydalı Bilgiler
        • İnfografik
        • Eğlence
          • Kültür Sanat
          • Spor
          • Geyik
          • Video
        • Diğer
          • Seyahat
          • Yaşam
          • Moda
    • academy
    • digital meetup
    • network
      • Agency Guide
      • Influencer Guide
      • Career
      • Subscribe

    Ana SayfaDijital PazarlamaTürkiye’de Mobil Reklam Yatırımları %68 Oranında A...

    Türkiye’de Mobil Reklam Yatırımları %68 Oranında Artış gösterdi

    • 16 Kasım 2015
    • 0 comments
    • Editör
    • Başlık; Dijital PazarlamaE-TicaretMarkalarReklamSosyal Medya
    • 0

    Bullseye Worldwide, 2015 yılının ilk altı ayı dijital reklam yatırımlarını esas alan IAB raporunun değerlendirmesini yaptı. Verilere göre Türkiye’de dijital reklam yatırımları 2014’e göre %21,3 büyüyerek 789,3 Milyon TL oldu. En büyük büyüme mobil ve video kategorilerinde yaşandı. Bullseye Worldwide, bu rakamların Türkiye reklam sektörü için ne ifade ettiğini kendi uzmanlığına dayanarak açıkladı.

    2015 yılının ilk 6 ayını değerlendiren Bullseye Worldwide’ın IAB’den edindiği reklam sektöründeki yatırımları konu alan araştırmanın sonuçlarına göre Türkiye’de toplam dijital reklam yatırımları geçen yıldan bu yıla %21,3 oranında artış sergiledi. IAB verilerinden yola çıkarak yapılan incelemede, display reklam yatırımları 2014’e göre toplamda %19,8 büyürken bu kalemde en büyük sıçramayı %68’lık artışla mobil gösterim reklam yatırımları yapıyor. 2014 yılında 10 milyon TL’lik harcaması olan mobil gösterim reklamlarının, 2015 yılının ilk altı ayında 16,8 milyon TL’ye ulaştığı IAB raporlarına yansıyor. Mobil harcamaları %42’lik artış ve 61,1 milyon TL’lik harcamasıyla video reklam yatırımları takip ediyor.

    En yüksek artış mobil ve video reklamlarda

    Kategorisel açıdan incelendiğinde, alt birimleri ile birlikte en yüksek artışı sırasıyla mobil reklam yatırımları, arama motoru reklam yatırımları ve display reklam yatırımlarının elde ettiği görülüyor. Ancak harcamaların en büyüğü ilk yarıda arama motoru reklamlarına, ardından display reklamlara ve mobil reklamlara doğru yapıldığı raporda yer buluyor.

    Bullseye Worldwide Yönetici Ortağı Afşın Avcı, “Globalde yükselen, Türkiye’de de ismi hızlıca yayılan programatik pazarlama bu dönem IAB’nin raporunda kendine yer bulmuş gözüküyor. Türkiye’de spesifik bir harcama kalemi olarak bulunmasa da 2016 yılının ilk yarısında göreceğimizden eminiz” dedi.

    Mobil ve videoya olan harcama eğiliminin yükseleceği sektör içerisinde çok yeni bir öngörü olarak sayılmıyor. Bullseye Worldwide’ın 2015 yılında gerçekleştirdiği ve 2016’da devam edeceği yatırımların büyük kısmı mobil global reklam teknolojilerini ve networkleri kapsıyor. Bu yatırımlar ile Bullseye Worldwide, global kaynaklar ve çözüm ortakları üretirken ayrıca sektörün kalite çıtasını yükseltiyor.

    Doğru tüketiciye ulaşmak için markalar video ve mobil reklama yönleniyor

    Avcı, “Sektörün en sıcak konusu olan mobil ve video reklamcılığın trendini birçok nedenle açıklayabiliriz. Bu nedenlerin en başında her yaş ve gelir grubundan bireyin akıllı telefon kullanımının artması geliyor. Ayrıca hızlı tüketim alışkanlıkları, TV gibi sınırlandırılmış program zamanlarının artık yeterli kalmayışı ile yükselen VOD tüketimi ve sosyal medya kullanımı mobil ve videoyu markalar gözünde değerli kılıyor. Bunların yanı sıra, marka – tüketici arasındaki uzaklık kapandıkça, tüketicinin ilgi alanları, alışkanlıkları gibi birçok faktörü hedefleme olanağı olan mobil ve video çözümler devreye giriyor. Bullseye Worldwide olarak biz de müşterilerimize hedef kitlelerinin en kişisel alanı olan akıllı telefonlar ve mobil cihazlarına erişim sağlayacak strateji ve operasyonel konularda destek veriyor, bütünsel bir yaklaşımla hedeflerine ulaşmalarını sağlıyoruz” dedi.

    Dijitaldeki mobil ve video yatırımlarının artışı sadece Türkiye’ye özel bir durum değil. PwC’nin IAB sponsorluğunda ABD genelinde yaptığı benzer bir araştırmada da 2014 yılının ilk yarısında %23 (5,3 Milyar $) olan Mobil harcamalar 2015 yılının ilk yarısında %54 büyüyerek (8,2 Milyar $) toplam harcamaların %30’una yükselmiş gözüküyor. Türkiye’de olduğu gibi yine en büyük harcama Arama reklamlarına, ardından Mobil’e ve video reklamlarına yapıldığını görebiliyoruz.

    Alakalı Gönderiler

    Ana-Afiş-RPZ
    0 comments
    AkademiEğitimSosyal Medya

    İstanbul Üniversitesi İşletme Kulübü’nün RPZ’22 Etkinliği Başlıyor!

    0 comments
    Sosyal Medya

    Türkiye’nin İlk ve Tek Satış Yarışması Başvuruları Devam Ediyor

    0 comments
    Sosyal Medya

    4 Grafikle Yeni Nesil İçerik Tüketim Alışkanlığımız

    Youtuber Ankara’ya Damga Vurdu !

    • 16 Kasım 2015
    • 0 comments

    LG G4 Acapella Mix İle Kendi Melodinizi Yaratın

    • 17 Kasım 2015
    • 0 comments

    Paylaş

    Yazar Hakkında

    Editör

    Alakalı Gönderiler

    Ana-Afiş-RPZ
    0 comments
    AkademiEğitimSosyal Medya

    İstanbul Üniversitesi İşletme Kulübü’nün RPZ’22 Etkinliği Başlıyor!

    0 comments
    Sosyal Medya

    Türkiye’nin İlk ve Tek Satış Yarışması Başvuruları Devam Ediyor

    0 comments
    Sosyal Medya

    4 Grafikle Yeni Nesil İçerik Tüketim Alışkanlığımız

    0 comments
    Sosyal Medya

    İşte 2021’e Damga Vuracak 5 E-Ticaret Trendi!

    Etiketler

    • Bullseye Worldwide
    • mobil ve video reklamlarda
    • türkiye mobil reklam yatırımları
    • Türkiye’de Mobil Reklam Yatırımları Oranında Artış gösterdi

    Yoruma kapalı

    Sosyal Medya Kulübü

    Sosyal Medya Kulübü

    Türkiye’nin en çok ziyaret edilen sosyal medya haber blogu olan Sosyal Medya Kulübü’nde aradığınız her şeyi bulabilirsiniz.

    POPÜLER YAZILAR

    Google SEO Nedir?

    Eğitimler

    • Yaratıcı Düşünme ve Reklam Yazarlığı Eğitimi
    • E-Ticaret ve E-Girişimcilik Eğitimi
    • Sosyal Medya Uzmanlığı Sertifika Programı
    • Dijital Pazarlama Uzmanlığı Sertifika Programı

    Sosyal Medya

    iLETİŞİM

    [email protected]

    [email protected]

    0216 428 80 34

    Copyright © 2016
    Got a hot tip? Send it to us!

      Your Name (required)

      Your Email (required)

      Video URL

      Attach Video

      Category
      SportNewsTechMusic

      Your Message

      Got a hot tip? Send it to us!

        Your Name (required)

        Your Email (required)

        Subject

        Your Message