
Türkiye’de Influencer Marketing 2020 Raporu
- 16 Şubat 2021
- 0 comments
- Editör
- Başlık; Sosyal Medya
- 0
Marka ve influencerlar’ın işbirliği yapmasını sağlayan CreatorDen 2020 Türkiye Influencer Marketing raporunu yayınladı.
2020 yılında etkileşim oranına göre en başarılı makro influencerlar listesine baktığımızda sırasıyla Pelin Baynazoğlu (Pqueen ), Lale Onuk, Enis Kirazoğlu geliyor. Etkileşim oranı en yüksek Mikro influencerlar listesinin ilk üç ismi ise Batuhan Kordel, Eda Akgün, Herkül Altan.
CreatorDen raporunda etkileşim oranına göre en başarılı celebrity listesinde ilk üç isim, Selahattin Paşalı, Gökberk Demirci, Enis Kirazoğlu yer aldı.
CreatorDen bu sene ilk defa TikTok uygulamasını raporlarında yer verdi. Geçtiğimiz sene dünyanın en büyük beş sosyal medya platformu arasına girmeyi başaran TikTok’un influencer marketing anlamında da aynı hızla önemini artıyor. En başarılı TikTok influencer isimleri şu şekilde Burak Özdemir, Ceren Yaldız ve Cemre Solmaz.
Etkileşim oranı, takipçi sayısı, aylık etkileşim toplamı ve etkileşim oranı gibi metriklerin bir araya gelmesiyle oluşturan CreatorDen’in sunduğu Etki Gücü Skoruna göre Cristina Elif Boboc, Aykut Elmas, Gamze Erçel olurken, Etki Gücü Yüksek Celebrity kategorisinde Demet Özdemir, Hande Erçel ve Can Yaman yer aldı.
2020 yılında takipçi sayıları en yüksek kişi listesine baktığımızda Başak Gümülcinelioğlu, İlhan Şen, Mesut Can Tomay ilk üç isim arasında yer aldı.
Geçtiğimiz yıl boyunca en çok etiketlenerek gündem olan markalarda Mac, Maybelline Newyork, Avon markaları yer aldı.
Yoruma kapalı