
Oyun Geliştiricileri Zirvesi gerçekleştirildi.
Oyun Geliştiricileri Zirvesi 3 Kasım’da İstanbul Teknik Üniversitesi’nde gerçekleştirildi. Oyun Geliştiricileri Zirvesi bu piyasaya yeni giriş yapacak olan yazılımcıları yakından ilgilendiren bir panel halinde düzenlendi.
- 05 Kasım 2012
- 0 comments
- Başlık; Sosyal Medya
- 0
Zirve aşağıdaki 4 konu başlığından konuşularak gerçekleştirildi.
- Oyun tasarımı ve üretim süreçleri
- Oyun Ekonomisi
- Yaratıcı oyun süreçlerini yönetmek
- Türkiye’den global oyun şirketleri çıkarmak
Oyun tasarımı ve üretim süreçleri
Bir oyunu yaratmak için iyi bir fikre sahip olmak gerektiğini, bulunan fikrin ise özgün bir fikir olmasına dikkat çekildi. Oyun yaratmak için iyi bir fikriniz varsa sıra bu işin arka planında. Bireysel olarak bir oyun yaratacaksanız farklı analiz sitelerinden oyununa benzer birkaç oyun bularak hedef kitlenizi ölçümleyebilirsiniz. Yaratacağınız oyunun tasarımlarına da bu şekilde yön verilecektir. Eğer bir ekibiniz varsa ve oyununuzu ekip halinde hazırlayacaksanız ekibinizi doğru kişilerden oluşturmaya dikkat edileceğine dikkat çekilerek, belirlenen tarihte eksikler ne olursa olsun oyunu yayına almanın iyi bir yöntem olduğu belirtildi.
Oyun Ekonomisi
Bir oyun üretildikten sonra oyun için ne kadar bütçeniz varsa pazarlama tarafı için de bir o kadar bütçe olmasına dikkat çekildi. Oyununuzu özellikle Free yayınlayacaksanız içinde kredi sistemi muhakkak bulunmalı. Global pazarlamada ise oyununuzu iOS için üretiyorsanız Apple ile olan ilişkileri iyi tutmanın ve kriterlerine uymanın fayda sağlayacağı belirtildi. Hazırlanan oyunların Facebook bağlantılı olması olumlu bir pazarlama stratejisi olacaktır.
Yaratıcı oyun süreçlerini yönetmek
Oyununuzu yarattıktan ve yayına aldıktan sonra sürekli takip etmeniz gerekiyor. Yanlış giden bir şeyler varsa yeni bir strateji geliştirerek oyununuzu güncelleyebilirsiniz. Oyununuzu bir ekip ile birlikte oluşturduysanız oyununuzun en başından en sonuna kadar bu ekibi bir arada tutmanız oldukça önemli olacaktır, dağılan ekibin oluşturduğu bir oyunun sorunlarını bir başkası gidermekte zorlanacaktır.
Türkiye’den global oyun şirketleri çıkarmak
Global bir oyun şirketi kurmak için ekibinizin kalitesi de bu yönde olmalıdır. Kaliteli bir ekip ve kaliteli işler global olabilmek için ilk unsur. Sonrasında ise yaratıcı ve özgün fikirlere ihtiyacınız olacaktır. Yaratıcı ve yeni bir fikirle hazırladığınız oyunun pazarlama stratejisi ve konumlandıracağı konumda bir o kadar önemli. Oyununuzun birden fazla dil seçeneği bulunmalı, farklı ülkelerde de oynanabilir bir halde olmalıdır.
Yoruma kapalı