"},"full":{"0":"2013\/12\/sosyal-medya-stratejisi.jpg","1":2800,"2":1900,"3":false,"file":"https:\/\/sosyalmedyakulubu.com.tr\/wp-content\/uploads\/2013\/12\/sosyal-medya-stratejisi.jpg"}})
Uzmanlar Oteller İçin 2014’ün 10 Temel Sosyal Medya Stratejisini Açıkladı
- 23 Aralık 2013
- 2 comments
- Başlık; Faydalı BilgilerSosyal Medya
- 0
Sosyal medya her sektörde farkını yaratıyor. Bir çok kişi otellerin sitesi yanında sosyal ağlarda otel hakkında neler söylenmiş bunları araştırıp ona göre gidip, gitmeme kararı veriyorlar. Oteller sosyal medya stratejisini nasıl hazırlamaları konusu büyük önem taşıyor. Otellerde çalışan sosyal medya uzmanları 2014 yılana dair 10 madde sunulmuş.
İşte uzmanların gözünde sosyal medyanın etkili kullanımı için yapılması gerekenler:
Strateji #1: BİR HEDEF VE SOSYAL MEDYA KİMLİĞİ OLUŞTURMA
Oteller sosyal medyada genellikle “herkes için her şey” olma anlayışını benimsiyorlar. Bunun aksine yapılması gereken, Hedef pazarı tanımlamak ve doğrudan ona odaklanmak. Geleneksel anlamda oteller, kurumsal, coğrafi, grup ve demografik kategorilerde hedef pazar belirler. Stratejist Robert Cole’ göre oteller Müşterilerini sosyal özelliklerine göre yani “Onlar kim?, Ne istiyorlar? ve Neden seninle kalıyorlar?” gibi soruların cevaplarına göre sınıflandırmalı. Ayrıca onlara tarzlarına göre isimler verilmeli. Örneğin “Maceracı Balayı”. Sonra onlara ait tüm bilgiler (gelir, yaşadığı şehir, yaşam tarzı, ihtiyaçları vs.) not edilmeli. Bu şekilde hizmetler tanımlanarak onlara unutulmaz ve inanılmaz bir tatil deneyimi yaşatılabilir.
Strateji #2: BÜTÜNLÜKLÜ İÇERİK
Suzie Wotton web araçlarının bütünlüklü kullanılmasına vurgu yapıyor: Turizmcilerin web tabanlı kullandığı temel iki yöntem vardır. Bunlardan biri para karşılığı internette yayınlatılan reklam diğeri de kontrolsüz biçimde sosyal medya aracılığıyla elde edilen kullanıcı yorumları. Birinci yöntemde kontrol turizmcidedir fakat reklamın etkisi sınırlıdır. Diğer yöntemde ise kontrol minimum düzeyde olmasına karşın etki çok kuvvetlidir. Çünkü sosyal medyada sizin ne dediğiniz kadar, sizin hakkınızda ne söylendiği de önemlidir. Bu anlamda yapılması gereken tüm web tabanlı satış ve reklam yöntemlerini birleştirerek entegre bir strateji belirlemektir.
Strateji #3: KULLANICI YORUMLARINI ÖNEMSEYİN
Çalıştığı uluslararası otelleri TripAdvisor’da ilk 10’a taşıyan Adele Gutman ise öncelikli olarak kullanıcı yorumlarına eğilmek gerektiğini vurguluyor. Gutman’ın bu konudaki önerisi şu şekilde: “Öncelikle nasıl yorumlar almak istediğinizi hayal edin ve otelinizi bu yorumları alabileceğiniz bir düzeye getirin. Bu anlamda vizyonunuzu mutlaka ekibinizle paylaşın ve onlara koçluk edin. Bu onları bir hedef için çalıştığınıza ikna eder ve motive olmalarını sağlar. Tüm bunları yaptıktan sonra sayfanızı binlerce insanın ziyaret ettiğini göreceksiniz.”
Strateji #4: GOOGLE İLE SOSYALLEŞİN
Suzie Wotton, Google’ın arama motoru özelliğinin yanı sıra tüm uygulamalarının kullanılması gerektiğinin altını çiziyor. Wotton’a göre Google’ın harita ve yer gösterimi gibi araçları oteller için bulunmaz birer nimet.
Strateji #5: FACEBOOK GRAPH SEARCH’E ENTEGRE OLUN
Web tabanlı satış ve pazarlama yöntemleri için önerilen bir diğer strateji ise şu şekilde: “Graph Search Facebook’un arama motoru gibidir. Facebookta bir arkadaşın tavsiyesi başka bir yabancının tavsiyesinden daha etkilidir. Bu anlamda daha fazla kullanıcının sayfanızı beğenmesini, fotoğraf paylaşmasını ve check in yapmasını sağlayın. Böylece aramlarda daha fazla çıkmanız mümkün hale gelecektir.”
Strateji #6: GÖRSEL ETKİLEŞİMLE MÜŞTERİYİ CEZBEDİN
“Sosyal bakış açısı artık hiç olmadığı kadar önemli bir duruma geldi artık” diyen Rober Cole, sosyal medyayı etkili ve yaratıcı bir şekilde kullanma konusunda otelcileri cesaretlendiriyor ve Four Seasons Hotels and Resorts’ün Pinterest’teki “Pin. Pack. Go” adlı uygulamasını örnek olarak sunuyor. Bu uygulamada tatilciler, tabloya yaklaşmakta olan seyahatlerini yazıyorlar. Diğer kullanıcılar ise, bu seyahat ile ilgili olarak o kullanıcıya tavsiye ve uyarılarda bulunuyorlar. Bu örneğin sosyal medyanın kullanımı noktasında yaratıcı ve etkili bir yol olduğunu belirten Cole, sosyal medyanın sadece bilgi paylaşımı anlamında değil ama aynı zamanda şirket menfaati için de işlevsel olarak kullanılabileceğine dikkat çekiyor.
Strateji #7: WEB SİTENİZİ SOSYAL BİR MERKEZE DÖNÜŞTÜRÜN
Web siteniz, ürünlerinizin online olarak pazarlanması konusunda ana platform özelliği kazanabilir. Nefes alan, yaşayan ve sosyal medya ile iç içe geçmiş bir web sitesi yaratın. Buna en iyi örnek olarak Red Carnation Hotels’in “Get Social” adlı sosyal web sayfası verilebilir. http://www.redcarnationhotels.com/get-social adlı sayfa, bütün sosyal kanallardan gelen yorum ve değerlendirmelerin bir arada bulunduğu bir merkez sosyal ağ konumunda.
Strateji #8: MÜŞTERİ BEKLENTİLERİNİ YÖNETİN
Sosyal medyada başarılı olmada en büyük etken beklentilerin gerçekleşmesidir. Bu yüzden, sosyal medyada kurumla ilgili negatif yorumların minimize edilmesi için hem web portalınızda hem de diğer online satış kanallarında doğru ve dürüst olmalısınız.
Bu konuda en güzel örnek Casablanca Hotel’in Petite adlı oda kategorisi uygulaması olabilir. “Elbette bu odaların küçük odalar olduğunu söylemek kötü bir pazarlama stratejisi olurdu” diye düşünebilirsiniz. Ancak durum öyle değil. Eğer siz müşteriye gerçeği söylemezseniz, o müşteri bunu herkese anlatacak, hem de şikayet edecektir. Odayı olduğu gibi ve doğru bir şekilde tarif ederek onun silahını elinden alabilirsiniz.
Eğer odanızın manzarası yoksa, “Odamızın manzarası yok” demelisiniz. Bu şekilde, otelinize gelen müşterinin mutsuz olmasını engellemekle kalmaz, aynı zamanda sadık müşteriler ve güven kazanırsınız.
Strateji #9: SERVİS İÇİN SOSYAL MEDYAYI KULLANIN
Bütün sosyal medya kanalları etkili bir şekilde kullanılmalı elbette. Ancak özellikle Facebook ve twitter’ın “gerçek zamanlı servis” servis için de kullanılabileceği bilinmeli. Bu konuda Red Carnation Hotels özel bir çaba içerisine girmiş. Şu anda alt yapısını oluşturdukları sistemle facebook ve twitter’da 7/24 izleme ve yanıt/destek hizmetini 2014 yılında hayata geçirecekler. Uygulamayı hayata geçiren otel gerekçe olarak şunu gösteriyor: “Sabahın 4’ünde resepsiyonu arayan bir müşteriyi nasıl yanıtsız bırakmıyorsanız, o saatte facebbok veya twitter üzerinden size ulaşan müşteriyi de yanıtsız bırakamazsınız”
Strateji #10: PERFORMANS ÖLÇÜMÜ
Otellerin sosyal medyayı kullanırken yapmaları gereke son şey ise performanslarını ölçmek olmalıdır. Eğer hedefe ulaşma noktasında ne kadar yol aldığınızı ölçemiyorsanız, amacınıza ulaşıp ulaşamayacağınızı da bilemezsiniz. Ne kadar yol aldığınızı ölçerek, hem boşluklarınızı kapatabilir, hem de, eğer olmuyorsa, stratejinizi değiştirebilirsiniz.
Geri Bildirim: Uzmanlar Oteller İçin 2014′ün 10 Temel Sosyal Medya Stratejisini Açıkladı | Otelcilik ve Sosyal Medya
Geri Bildirim: Uzmanlar Oteller İçin 2014′ün 10 Temel Sosyal Medya Stratejisini Açıkladı - Otelcilik ve Sosyal Medya