• Sosyal Medya
    • Sosyal Medya
    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter
    • LinkedIn
    • Youtube
    • Google +
  • Teknoloji
    • Teknoloji
    • Mobil
    • Donanım
    • Oyun
    • İnceleme
    • App
  • İş Dünyası
    • İş Dünyası
    • Startup
    • Pazarlama
    • Reklam
    • Kariyer Yolculuğu
    • E-Ticaret
    • Etkinlikler
  • Faydalı Bilgiler
  • İnfografik
  • Eğlence
    • Eğlence
    • Kültür Sanat
    • Spor
    • Geyik
    • Video
  • Diğer
    • Diğer
    • Seyahat
    • Yaşam
    • Moda
X

  • Değerler
  • Kadro
  • İletişim
  • Reklam Ver


    User Panel Banner
    Kayıt Ol

    Şifreniz E-Posta Adresinize Gönderilecektir.

    Giriş

    • #news
        • Sosyal Medya
          • Facebook
          • Instagram
          • Twitter
          • LinkedIn
          • Youtube
          • Google +
        • Teknoloji
          • Mobil
          • Donanım
          • Oyun
          • İnceleme
          • App
        • İş Dünyası
          • Startup
          • Pazarlama
          • Reklam
          • Kariyer Yolculuğu
          • E-Ticaret
          • Etkinlikler
        • Faydalı Bilgiler
        • İnfografik
        • Eğlence
          • Kültür Sanat
          • Spor
          • Geyik
          • Video
        • Diğer
          • Seyahat
          • Yaşam
          • Moda
    • academy
    • digital meetup
    • network
      • Agency Guide
      • Influencer Guide
      • Career
      • Subscribe

    Ana SayfaFaydalı BilgilerMarkaların Sosyal Medyaya Bakışı

    Markaların Sosyal Medyaya Bakışı

    • 14 Haziran 2013
    • 0 comments
    • Duygu Balkaş
    • Başlık; Faydalı BilgilerMarkaSosyal Medya
    • 0

    Bugün, neredeyse hepimizin günün önemli bir kısmını sosyal mecralarda geçirdiğimiz ölçümlenen bir gerçek. Çünkü insanlar sosyal medya ile öğreniyor, araştırıyor, eğleniyor, alışveriş yapıyor, karar veriyor, iletişim kuruyor kısaca sosyalleşiyorlar.

    Sosyal medyada sürekli aktif olan kitlelerin aynı zamanda birer potansiyel müşteri olduğunu düşünürsek, müşterinin olduğu yerde satıcının da varlık göstermesinin önemini kavrarız. Dolayısı ile hedef kitleleri sosyal medyada etkileşim halinde iken markalar da bu iletişim ağına dahil olmak istiyorlar. Zira büyük insan topluluklarının her an çevirim içi olduğu bir sosyal ağda markaların çevirim dışı olması beklenemez.

    Markaların Sosyal Medyaya Bakışı

    Bilindiği üzere, markalar doğru stratejileri izleyerek hedef kitlelerine artık en çok sosyal mecralarda ulaşıyorlar. Akademik araştırmalar gösteriyor ki; son bir kaç yılda Türkiye’de markaların sosyal medyadaki aktiviteleri arttı. Ancak henüz sosyal medyanın pazarlama faaliyetlerindeki önemini kavrayamayıp, bu konuda bir strateji geliştirmeye çekimser yaklaşan kurumlar da var.

    Sosyal medyanın geleneksel medyaya oranla oldukça farklı bir pazar alanı olduğunu biliyoruz. Hızlı iletişim, karşılıklı etkileşim, düşük maliyet, ölçülebilirlik gibi özellikleri ile sosyal medya markaların iştahını kabartırken; kontrol edilememezlik duygusu da ürkütüyor.

    Markalar sosyal medyanın gücünü ve marka gelişimine yönelik özelliklerini görmelerine karşın topluluk yönetiminin riskleri ile başa çıkmaya ya da markalarını söz konusu geniş ağda savunmasız bırakmaya çekinebiliyorlar. Ancak yine yapılan ölçümler sonucu oluşan grafikler sosyal medyayı etkin kullanmanın sağladığı büyük avantajları markalara göstererek onları bu okyanusa dalmaya cesaretlendiriyor.

    Bunun sonuncunda da markalar çoğunlukla kendilerini topluluk yönetmeyi bilen, güçlü ve etkin içerik üreten ajanslara teslim ederek sağlıklı bir sosyal medya iletişimi için ilk adımı atıyorlar. Elbette kendi bünyesinde uzman kadrolar oluşturmayı seçen ya da hem ajans desteği alıp hem de kendi kadrosu ile ilerleyenler de oldukça fazla.

    Sonuç olarak; geniş kitlelere ulaşmak, müşterileri ile sürekli etkileşim halinde olmak isteyen markalar sosyal medyanın giderek derinleşen etki ağına kayıtsız kalmıyorlar. Bazen sosyal medyada yaşanan kitlesel hareketler de mecranın gücünü tekrar hatırlatıyor.

    Bu doğrultuda,  son günlerde gündemi oluşturan Gezi Parkı Direnişi sosyal medyanın Türkiye’de gücünü gösterdiği âdeta kitleleri harekete geçiren yumruğunu masaya vurduğu önemli bir örnektir. Markalar da görmüştür ki; sosyal medya geniş kitlelere ulaşabilen, hızlı geri bildirim alan büyük bir güçtür.

    Yazar : Duygu Balkaş
    2013 Yılının En Değerli 100 Markasına ait İnfografiği buradan inceleyebilirsiniz

    Alakalı Gönderiler

    Ana-Afiş-RPZ
    0 comments
    AkademiEğitimSosyal Medya

    İstanbul Üniversitesi İşletme Kulübü’nün RPZ’22 Etkinliği Başlıyor!

    0 comments
    Sosyal Medya

    Türkiye’nin İlk ve Tek Satış Yarışması Başvuruları Devam Ediyor

    0 comments
    Sosyal Medya

    4 Grafikle Yeni Nesil İçerik Tüketim Alışkanlığımız

    Sosyal Medya, Finans ve Haber Ekseninde Gezi Parkı...

    • 13 Haziran 2013
    • 0 comments

    Yeni Google +’la Tanışın

    • 14 Haziran 2013
    • 0 comments

    Paylaş

    Yazar Hakkında

    Duygu Balkaş

    Alakalı Gönderiler

    Ana-Afiş-RPZ
    0 comments
    AkademiEğitimSosyal Medya

    İstanbul Üniversitesi İşletme Kulübü’nün RPZ’22 Etkinliği Başlıyor!

    0 comments
    Sosyal Medya

    Türkiye’nin İlk ve Tek Satış Yarışması Başvuruları Devam Ediyor

    0 comments
    Sosyal Medya

    4 Grafikle Yeni Nesil İçerik Tüketim Alışkanlığımız

    0 comments
    Sosyal Medya

    İşte 2021’e Damga Vuracak 5 E-Ticaret Trendi!

    Etiketler

    • ajans
    • geleneksel medya
    • marka
    • Sosyal Medya
    • Sosyal Medya Ajansları

    Yoruma kapalı

    Sosyal Medya Kulübü

    Sosyal Medya Kulübü

    Türkiye’nin en çok ziyaret edilen sosyal medya haber blogu olan Sosyal Medya Kulübü’nde aradığınız her şeyi bulabilirsiniz.

    POPÜLER YAZILAR

    Google SEO Nedir?

    Eğitimler

    • Yaratıcı Düşünme ve Reklam Yazarlığı Eğitimi
    • E-Ticaret ve E-Girişimcilik Eğitimi
    • Sosyal Medya Uzmanlığı Sertifika Programı
    • Dijital Pazarlama Uzmanlığı Sertifika Programı

    Sosyal Medya

    iLETİŞİM

    [email protected]

    [email protected]

    0216 428 80 34

    Copyright © 2016
    Got a hot tip? Send it to us!

      Your Name (required)

      Your Email (required)

      Video URL

      Attach Video

      Category
      SportNewsTechMusic

      Your Message

      Got a hot tip? Send it to us!

        Your Name (required)

        Your Email (required)

        Subject

        Your Message