
Neden Pinterest Markaların İlgi Odağı Olmaya Aday?
Facebook ve Twitter ile karşılaştırıldığında yeni dediğimiz ama Mart 2010’dan bu yana yayında olan Pinterest, gün geçtikçe büyüyen sosyal mecrada yerini çoktan almaya başladı.
- 20 Şubat 2012
- 0 comments
- Serdar Tezgüler
- Başlık; Sosyal Medya
- 0
Peki ya sizin markanız Pinterest’te yerini aldı mı?
Bir “dijital mantar pano” olarak adlandırdığımız Pinterest nedir bilmiyorsanız ve keşfetmek istiyorsanız şu yazımıza göz atabilirsiniz.
Site Analytics’in verilerine göre yayına başladığı ilk günden, Ocak 2012’ye kadar 11 milyon tekil ziyaretçiye ulaşan Pinterest, verilerden de anlaşılacağı gibi çok hızlı büyüyor. Yalnızca davetiye sistemi ile üye alımı yapan bir sitenin milyonlarla ifade edilen ziyaretçi sayılarına ulaşması haliyle markaların da dikkatini çekiyor.
Markalar için Birkaç İpucu
Öncelikle belirtelim ki; Pinterest, yalnızca fotoğraf paylaşımı ile sınırlı değil. Video ve infografiklerinizi de paylaşabilirsiniz. Aşağıda sizler için Pinterest ile ilgili birkaç ipucu hazırladık.
SEO ve Görünürlük: Pinterest’in en önemli özelliği eklediğiniz görsel öğenin üzerine tıklandığında sizi görselin asıl kaynağına yönlendirmesi. Yani siz bir görseli “pin”lediğinizde sayfanıza ait bir linki paylaşmış oluyorsunuz. Bu şekilde hem markanızın görünürlüğünü artırırsınız hem de gelen bağlantı sayınızı artırırsınız.
Görsellerin Popülerliği: Kim ne derse desin, bazen bir resim birkaç sayfa yazıya bedeldir. Küçük bir resim ve bir cümle ile çok şey ifade eden bir görsel paylaşmanız, insanları bir makale okumaktan daha çok cezbedecektir. Ayrıca fotoğraflar, düz bir yazıdan çok daha dikkat çekicidir.
Etkileşim: Diğer sosyal ağlarda olduğu gibi Pinterest de takipçileriniz ile etkileşim halinde olmanızı sağlıyor. Aktif ya da potansiyel müşterileriniz sizi takip edebilir ve paylaşımlarınızı “Like” ve “Repin” edebildikleri gibi yorum da yapabiliyorlar.
Hedef Kitle: Pinterest’te kullanıcılar markanızın tüm sayfasını takip edebildiği gibi, sizin kategoriler halindeki paylaşımlarınızı ayrı ayrı da takip edebiliyorlar. Örneğin markanız bir giyim markası diyelim ve siz bay giyimi de kategorilere ayırarak “spor giyim” ve “klasik giyim” adlı iki ayrı kategori açtınız. Bu kategorileri farklı sayıda ve faklı kullanıcılar takip edeceklerdir. Siz de stratejinizi ve paylaşımlarınızı hedef kitlenizi daha iyi gözlemleyerek planlama avantajı sağlayacaksınız.
Yazar Hakkında
Essecreative Digital Solutions / The Head of the Agency – Social Media Specialist | 1981 İstanbul - Fatih doğumlu. Esse Creative Dijital Reklam Ajansı kurucusu ve başkanı. Digital Pazarlama ve Strateji Geliştirme konularında oldukça iddalı. Sosyal Medya Kulübü kurucusu. Fanatik Fenerbahçe taraftarı.
Yoruma kapalı