• Sosyal Medya
    • Sosyal Medya
    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter
    • LinkedIn
    • Youtube
    • Google +
  • Teknoloji
    • Teknoloji
    • Mobil
    • Donanım
    • Oyun
    • İnceleme
    • App
  • İş Dünyası
    • İş Dünyası
    • Startup
    • Pazarlama
    • Reklam
    • Kariyer Yolculuğu
    • E-Ticaret
    • Etkinlikler
  • Faydalı Bilgiler
  • İnfografik
  • Eğlence
    • Eğlence
    • Kültür Sanat
    • Spor
    • Geyik
    • Video
  • Diğer
    • Diğer
    • Seyahat
    • Yaşam
    • Moda
X

  • Değerler
  • Kadro
  • İletişim
  • Reklam Ver


User Panel Banner
Kayıt Ol

Şifreniz E-Posta Adresinize Gönderilecektir.

Giriş

  • #news
      • Sosyal Medya
        • Facebook
        • Instagram
        • Twitter
        • LinkedIn
        • Youtube
        • Google +
      • Teknoloji
        • Mobil
        • Donanım
        • Oyun
        • İnceleme
        • App
      • İş Dünyası
        • Startup
        • Pazarlama
        • Reklam
        • Kariyer Yolculuğu
        • E-Ticaret
        • Etkinlikler
      • Faydalı Bilgiler
      • İnfografik
      • Eğlence
        • Kültür Sanat
        • Spor
        • Geyik
        • Video
      • Diğer
        • Seyahat
        • Yaşam
        • Moda
  • academy
  • digital meetup
  • network
    • Agency Guide
    • Influencer Guide
    • Career
    • Subscribe

Ana SayfaDijital PazarlamaLanding Page Optimizasyonu Nasıl Yapılır?

Landing Page Optimizasyonu Nasıl Yapılır?

Dijital pazarlama çalışmaları genel olarak birkaç temel hedefe ulaşmak için yapılır. Bunlar arasında en somut ve önemli olanlardan biri, hedef kitlenizin fiilen tam olarak istediğiniz şeyi yapmasını sağlamaktır.

  • 23 Mayıs 2012
  • 0 comments
  • Başlık; Dijital PazarlamaSosyal Medya
  • 0

Yapılması istenen şey satın alma işlemini tamamlamak, bir iletişim formu doldurmak ya da sadece sitenize üye olmak olabilir.

Bu işlemlerin yapıldığı sayfaya “Landing Page” adı verilir. Henüz yerleşmiş bir Türkçe karşılığı olmayan bu terimi ben “İniş Pisti / Sayfası” olarak adlandırıyorum. Zira her uçuşun amacı temiz, sorunsuz ve herkesin memnun kaldığı bir iniş gerçekleştirmektir.

Bu somut hedefe ulaşmak iki aşamalı bir süreçle mümkün olabilir.

1- Kişiyi istediğiniz yere getirmek (nicelik / trafik yaratmak).
2- Kişiye orada istediğiniz şeyi yaptırmak (nitelik / yüksek geri dönüşüm oranı).

“Landing Page” optimizasyonu adını verdiğimiz ve dijital pazarlama çalışmalarının en önemli parçalarından birini oluşturan alan ikinci aşamanın ta kendisidir. Örneğin, ziyaretçilerin bir form doldurarak iletişim bilgilerini paylaşmasını istiyorsanız, bu formun bulunduğu sayfayı optimize ederek mümkün olan en yüksek orana (conversion rate) ulaşmak mümkün olacaktır. Aksi halde, ne kadar trafik yaratırsanız yaratın günün sonunda elinizdeki tamamlanmış form sayısının azlığı büyük bir hayal kırıklığına yol açabilir. Şimdi neler yapılması gerektiğini maddeler halinde inceleyelim.

1- Her Hedef İçin Bir Sayfanız (Link) Olsun

Bunun iki açıdan önemi var: a- İnsanların kafasını karıştırmadan, onları tek ve çok açık bir hedefe yönlendirmek. b- Sayfanın performansını ölçerken işinizi kolaylaştırmak, ölçüm sonuçlarının net olmasını sağlamak.

Bu sayfaların her biri için meta description yazmayı ihmal etmeyin ve yazılımcınız ya da geliştiriciniz tarafından sayfa koduna eklendiğinden emin olun. Ayrıca, bu sayfada standart navigasyon araçlarını kullanmayın. İnsanların sayfadan ayrılmasını istemiyorsunuz!

2- Bir Huni Yaratın

Ziyaretçi daha sitenize gelmeden önce, sizin dijital pazarlama araçlarınızla ilk karşılaştığı anda sizin nihai hedefinize doğru daralan bir huninin ağzında durmaktadır. Onu huninin içinden sorunsuz bir şekilde geçirip aşağı düşmesini sağlamak sizin işiniz. Bu süreci (funnel) en başından son tıklamaya kadar planlamalısınız.

3- Tasarım Önemlidir

Burada hem görsel hem de bilgi mimarisi ve navigasyon bakımından tasarımdan bahsediyorum. Ancak görsel tasarımı biraz daha vurgulamakta yarar var, zira iniş sayfaları pek çok sitede önemsiz hatta angarya işler gibi görülür. Tasarımı özel olarak yapılmış bir iniş sayfası çok büyük fark yaratabilir. A/B denemesi yapmak için hazır olun. Elinizde renk ve yerleşim bakımından farklı olan iki versiyon olsun. Hangisinde daha yüksek geri dönüşüm oranı yakaladığınızı sınayın.

Twitter aşağıdaki giriş sayfasını (aynı zamanda bir iniş sayfası) bulana kadar defalarca değişiklik yaptı.

4- Hedefinizi Açık Olarak Belirtin

Ziyaretçi iniş sayfasına geldiğinde, ilk karşılaşacağı şey mutlaka yapmasını istediğiniz şey olmalıdır. Bunu en açık ve basit şekilde anlatmak çok önemli. Kafa karıştırıcı, dikkat dağıtıcı hiçbir yazılı ya da görsel malzeme olmamalı. Özellikle başlık ve manşet alanlarını iyi kullanın. Unutmayın, ziyaretçiyi bir İnternet sayfasında tutabilmek için sadece birkaç saniyeniz var.

Üstte Twitter giriş sayfasında gördüğünüz en büyük yazı ne yapacağınızı, en dikkat çekici renk de bunu yapmanızı söyler.

5- Açıklayın, Vurgulayın Ama Ayrıntıya Boğmayın

Bir şey satıyor ya da bir istekte bulunuyorsanız, elbette açıklamanız gereken pek çok nokta olacaktır. Vazgeçilmez olanları belirleyin, gerisini atın. Açıklamaları maddeler halinde verin. Özellikle vurgulamak istediğiniz yerleri font ve renk düzenlemeleriyle öne çıkartın. Uygun görsel veya grafikler kullanmak da çok işe yarayacaktır. Yazım hatası yapmayın, özen gösterin.

6- Sayfayı Paylaşmalarını Sağlayın

Artık büyük oranda standart bir uygulama haline gelmesine karşın, paylaş bağlantıları / düğmeleri bazı iniş sayfalarına nedense konmuyor. Mutlaka sayfada olmasını sağlayın. İnsanlar sizin hedefinizi sizin için yayabilirler.

7- Formu Doğru Düzenleyin

Hiçkimse uzun formlardan, karışık ve uzun süren kayıt işlemlerinden hoşlanmaz. Unutmayın, insanlar size değil siz insanlara muhtaçsınız. Bu yüzden en iyi kullanıcı deneyimini sunmak zorundasınız. Bir form doldurulmasını istiyorsanız bu form kısa, açık ve güvenli olmalı. Gereksiz ve kişisel bilgi istemeyin. Gizlilik politikası linkiniz görünür olsun. Son noktayı koyacağınız tıklamada (CTA: Call to Action) mutlaka dikkat çekici ve işlemi yapmaya yöneltecek bir düğme kullanın.

 

Dijital Bilgi

Alakalı Gönderiler

0 comments
Sosyal Medya

Türkiye’nin İlk ve Tek Satış Yarışması Başvuruları Devam Ediyor

0 comments
Sosyal Medya

4 Grafikle Yeni Nesil İçerik Tüketim Alışkanlığımız

0 comments
Sosyal Medya

İşte 2021’e Damga Vuracak 5 E-Ticaret Trendi!

iPhone’unuzun üzerinde fındık veya ceviz kır...

  • 23 Mayıs 2012
  • 0 comments

“BrandYourself” ile Google’da ki...

  • 23 Mayıs 2012
  • 4 comments

Paylaş

Yazar Hakkında

Alakalı Gönderiler

0 comments
Sosyal Medya

Türkiye’nin İlk ve Tek Satış Yarışması Başvuruları Devam Ediyor

0 comments
Sosyal Medya

4 Grafikle Yeni Nesil İçerik Tüketim Alışkanlığımız

0 comments
Sosyal Medya

İşte 2021’e Damga Vuracak 5 E-Ticaret Trendi!

0 comments
Sosyal Medya

19. Altın Pusula Ödülleri Sahiplerini Buldu

Etiketler

  • Dijital Pazarlama
  • dijital pazarlama nedir
  • Landing Page Optimizasyonu

Yoruma kapalı

Sosyal Medya Kulübü

Sosyal Medya Kulübü

Türkiye’nin en çok ziyaret edilen sosyal medya haber blogu olan Sosyal Medya Kulübü’nde aradığınız her şeyi bulabilirsiniz.

POPÜLER YAZILAR

Google SEO Nedir?

Eğitimler

  • Yaratıcı Düşünme ve Reklam Yazarlığı Eğitimi
  • E-Ticaret ve E-Girişimcilik Eğitimi
  • Sosyal Medya Uzmanlığı Sertifika Programı
  • Dijital Pazarlama Uzmanlığı Sertifika Programı

Sosyal Medya

iLETİŞİM

[email protected]

[email protected]

0216 428 80 34

Copyright © 2016
Got a hot tip? Send it to us!

Your Name (required)

Your Email (required)

Video URL

Attach Video

Category
SportNewsTechMusic

Your Message

Got a hot tip? Send it to us!

Your Name (required)

Your Email (required)

Subject

Your Message