
Facebook ve Instagram Nereye Gidiyor?
- 25 Ocak 2017
- 0 comments
- Furkanluleci
- Başlık; MakaleSosyal Medya
- 0
Birkaç sene öncesine göre sosyal medya dinamikleri hiç olmadığı kadar hızlı değişiyor ve biz bu değişim karşısında pozitif – negatif geri dönüşümleri çözümlemekte zorlanabiliyoruz. Bildiğiniz gibi Facebook’un Instagram’ı satın almasından sonra, Instagram üzerinde gerçekleştirdiği değişimler ve güncellemeler Snapchat’in pabucunun dama atılmasını neden olmuştu. Tam da bu değişim gerçekleşmeden birkaç ay öncesinde, bütün dijitalciler ve sosyal medya üzerine iş yapan kişiler makalelerine “Snapchat’in yükselişi” başlığını atıyordu.
Bugün geldiğimiz noktada, Instagram dün canlı yayın güncellemesini hayata geçirdi ve tüketildikten kısa bir süre sonra yok olan içerik türünü gerçek zamanlı içeriğe dönüştürme kararındaki duruşunu netleştirdi. Son bir buçuk iki yılda, çok fazla video ve fotoğraf içeriği üretmek isteyen fakat bunun kalıcı olmasının yarattığı gizli çekinceyi ortadan kaldırmış olan Snapchat, Instagram’ın bu darbesinin ardından hala kendine gelebilmiş değil.
Instagram’ın canlı yayın özelliği neyi değiştirecek?
Instagram, stories özelliğini snapchat kullanıcılarını kendi mecrasına çekmek için kısa süre önce hayata geçirmişti. Daha bu kadar kısa süre önce gerçekleşen bir yeniliğin üzerine canlı yayın özelliğini hayata geçirmiş olması herkesi şaşırttı. Birbirinden farklı iki ana paylaşım dinamiğinden bahsediyoruz. Stories özelliğini kullanarak bir gününü paylaşmaktan keyif duyan bloggerlar ve influencerlar bu özelliği kullanmaya devam edecek fakat bunun yanı sıra promote etmek istedikleri ürün, mekan ya da kişileri Instagram Live üzerinden gerçekleştirecek gibi görünüyor.
Yeni bir ekmek kapısı: Instagram Live
Fenomen, blogger, influencer ya da her ne derseniz deyin, Instagram live’ın kaymağını son tüketicilerden çok üst tabaka yemiş olacak. Instagram Live’ın gerçek zamanlı yapılacak projelerde tercih edilmesi beklenen bir mecra haline gelmesi yadsınamaz. Stories ve video post üzerinde elde edilen engagement ve reach live’da o kadar başarı sağlayamacak.
Facebook: Bütçen yoksa, içeriği sadece sen görürsün!
Dünya’da bir buçuk milyardan fazla kullanıcısı olan Facebook, artık organik içeriklere sağladığı erişim oranlarını %0’a çekmeye hazırlanıyor. Birkaç yıl öncesine kadar markaların sayfa oluşturmaları için erişim yüzdesini 20’lerde tutan Facebook’un bütçesel olarak desteklenmeyen hiçbir içeriği organik olarak sayfayı beğenen hiçbir kullanıcıya göstermeyecek olması, sayfa reklamlarını ve post öne çıkarma reklamını ana kazanç kaynağı olarak belirlemiş olduğunu gösteriyor.
Bu durumun önüne nasıl geçebiliriz? Sayfada oluşturulan organik içeriğin hiçbir erişim ve etkileşim almayacağını kabul görürsek, tek çıkar yol çok küçük bütçelerle promote edilen içeriğin organik olarak etkileşim almasını sağlayacak ve kullanıcıların konuşmasını destekleyecek içeriklerin post edilmesi gibi görünüyor.
Yoruma kapalı