
Rakamlarla 2012’nin en iyi küresel markaları…
Interband her yıl olduğu gibi bu yıl da geçtiğimiz haftalarda, 2012’nin en iyi küresel markalarını açıkladı.
- 22 Ekim 2012
- 0 comments
- Başlık; GuncelSosyal Medya
- 0
Interband’ın açıkladığı bu listeye göre Coca-Cola, Apple ve IBM ilk üç sırayı alırken, Google ve Microsoft arkalarında kaldı. Interband’ın bu sene ilk kez listeye bazı markalar ise şöyle; Facebook, Kia, Pampers, Prada, Ralph Lauren bunlardan bazıları. Listeye henüz bu yıl eklenen markalar ise bi daha ki yıl üst sıraları zorlayacağa benziyor.
Interband raporu hazırlarken, markalı ürünün veya hizmetin finansal durumunu ve tüketici tercihlerinde oynadığı rolü göz önüne alıyor. Ayrıca Interband danışmanlık şirketi, 2012’de değeri en fazla artış gösteren firmaları ise; Apple, Samsung, Nissan, Amazın ve Oracle olarak açıkladı.
İnterband’ın açıkladığı rapora göre, 2012’in en iyi küresel markalar listesinin ilk 10’u;
2012 SIRALAMASI | 2011 SIRALAMASI | MARKA | SEKTÖR | 2012 MARKA DEĞERİ $m | % DEĞİŞİKLİK (Marka Değeri) |
1 |
1 |
Coca-Cola | İçecek |
77,839 |
8% |
2 |
8 |
Apple | Teknoloji |
76,568 |
129% |
3 |
2 |
IBM |
Şirket Hizmetleri |
75,532 |
8% |
4 |
4 |
Teknoloji |
69,726 |
26% |
|
5 |
3 |
Microsoft | Teknoloji |
57,853 |
-2% |
6 |
5 |
GE | Çeşitli |
43,682 |
2% |
7 |
6 |
McDonald’s | Restoran |
40,062 |
13% |
8 |
7 |
Intel | Teknoloji |
39,385 |
12% |
9 |
17 |
Samsung | Teknoloji |
32,893 |
40% |
10 |
11 |
Toyota |
Otomotiv |
30,280 |
9% |
Yoruma kapalı