• Sosyal Medya
    • Sosyal Medya
    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter
    • LinkedIn
    • Youtube
    • Google +
  • Teknoloji
    • Teknoloji
    • Mobil
    • Donanım
    • Oyun
    • İnceleme
    • App
  • İş Dünyası
    • İş Dünyası
    • Startup
    • Pazarlama
    • Reklam
    • Kariyer Yolculuğu
    • E-Ticaret
    • Etkinlikler
  • Faydalı Bilgiler
  • İnfografik
  • Eğlence
    • Eğlence
    • Kültür Sanat
    • Spor
    • Geyik
    • Video
  • Diğer
    • Diğer
    • Seyahat
    • Yaşam
    • Moda
X

  • Değerler
  • Kadro
  • İletişim
  • Reklam Ver


    User Panel Banner
    Kayıt Ol

    Şifreniz E-Posta Adresinize Gönderilecektir.

    Giriş

    • #news
        • Sosyal Medya
          • Facebook
          • Instagram
          • Twitter
          • LinkedIn
          • Youtube
          • Google +
        • Teknoloji
          • Mobil
          • Donanım
          • Oyun
          • İnceleme
          • App
        • İş Dünyası
          • Startup
          • Pazarlama
          • Reklam
          • Kariyer Yolculuğu
          • E-Ticaret
          • Etkinlikler
        • Faydalı Bilgiler
        • İnfografik
        • Eğlence
          • Kültür Sanat
          • Spor
          • Geyik
          • Video
        • Diğer
          • Seyahat
          • Yaşam
          • Moda
    • academy
    • digital meetup
    • network
      • Agency Guide
      • Influencer Guide
      • Career
      • Subscribe

    Ana SayfaPazarlamaÜrün Yerleştirmenin En Başarılı Örneği; MERCEDES-B...

    Ürün Yerleştirmenin En Başarılı Örneği; MERCEDES-BENZ

    • 28 Ekim 2014
    • 0 comments
    • Sabire Tercanlı
    • Başlık; Pazarlama
    • 0

    Söz konusu reklam olunca markalar artık sınır tanımıyor. Bugünlerde markaları sadece reklam kuşaklarında değil izlediğimiz dizi ya da filmin içinde de görebiliyoruz. Ürün yerleştirme olarak kabul edilen bu uygulamaya kısaca; reklama konu olan markaya dizi ya da filmin doğal bir parçasıymış gibi bütünlüğünü bozmadan yer verilmesidir diyebiliriz.

    Ürün yerleştirmeyi en başarılı şekilde kullanan markalardan biri ise Mercedes-Benz’ dir. Marka; ülkemizde izlenme oranları yüksek dizilerin birçoğunda yine markasının segment ve hedef kitlesine bağlı olarak araba modellerini kullanmaktadır. Seçmiş olduğu dizi ve kullanım alanının yanı sıra en başarılı olduğu nokta da dizinin akışına uygun sahnelerde dizinin başrol oyuncusunun genelde en zengin olan karakterin ve sahip olma isteği uyandıran konumda kullanmasıdır. Örneğin; Medcezir dizisinde başrolünde fakir bir genç olan Yaman ( Çağatay Ulusoy ) ilk kez bindiği Mercedes marka arabaya “ Oha! Bu ne ya!”  diyerek şaşkın bakışlarla arabaya olan hayranlığını dile getirmiştir. Kısacası Mercedes bu sahneyle bile ne kadar lüks bir araba olduğunu tüm izleyiciye kanıtlamıştır. 2013-2014 sezonunda toplam 8 dizide 10’ dan fazla araba modeli ile ürün yerleştirme kullanmıştır.

    Rekabet şartları kızıştıkça markaları artık her yerde görmeye devam edeceğiz sanırım.

    Ürün yerleştirme uygulamasının denetimi Radyo Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) tarafından yürütülmekte olup yasal dayanağını 3 Mart 2011 tarihinde yayınlanan 6112 Sayılı Radyo ve Televizyonların Kuruluş ve Yayın Hizmetleri Hakkında Kanun’ unun 13. Maddesinde belirtilen esaslar temel almaktadır.

    Ürün yerleştirme

    MADDE 13 – (1) Sinema ve televizyon için yapılmış filmler, diziler ile spor ve genel eğlence programları haricinde, yayınlarda ürün yerleştirmeye yönelik uygulamalara yer verilemez. Ürün yerleştirme uygulamaları ticarî iletişimle ilgili düzenlemelere tabidir.

    (2) Üst Kurul tarafından belirlenecek şartlarda, belirli mal ve hizmetlerin ücretsiz olarak program içine dâhil edildiği durumlarda da ürün yerleştirmeye izin verilebilir.

    (3) Ürün yerleştirmenin, medya hizmet sağlayıcının editoryal bağımsızlığını ve sorumluluğunu etkilemesine izin verilmez. Ürün yerleştirmede, ürün veya hizmetlerin kiralanması veya satın alınması doğrudan teşvik edilemez ve ürüne aşırı vurgu yapılamaz. İzleyiciler, programın başında, sonunda ve reklam arası sonrasında program başladığında, ürün yerleştirmenin varlığı hakkında açıkça bilgilendirilir.

    (4) Haber bültenlerinde, çocuk programlarında ve dinî programlarda ürün yerleştirmeye izin verilmez.

    (5) Ticarî iletişimi yasaklanmış ürünlerin ürün yerleştirmede kullanılmasına izin verilmez.

    Belirtilen bu esaslara uymayan markalar ve yapım şirketler denetlenerek cezalandırılmaktadır.

    Alakalı Gönderiler

    0 comments
    KonferanslarÖne Çıkan HaberlerPazarlama

    İçerikle Pazarlama Konferansı BİLGİ’de

    0 comments
    Pazarlama

    Dünyaca Ünlü 100’e Yakın İnfluencer İstanbul’da!

    içerik üretmek için 5 araç
    0 comments
    Dijital PazarlamaPazarlama

    İçerik Üretmenizde Yardımcı Olacak 5 Araç

    Apple ve Alibaba İşbirliği İçin Çalışmalara Başlad...

    • 28 Ekim 2014
    • 0 comments

     n11.com ‘un TV Reklamlarındaki Atağı Devam Ediyor

    • 28 Ekim 2014
    • 0 comments

    Paylaş

    Yazar Hakkında

    Sabire Tercanlı

    Alakalı Gönderiler

    0 comments
    KonferanslarÖne Çıkan HaberlerPazarlama

    İçerikle Pazarlama Konferansı BİLGİ’de

    0 comments
    Pazarlama

    Dünyaca Ünlü 100’e Yakın İnfluencer İstanbul’da!

    içerik üretmek için 5 araç
    0 comments
    Dijital PazarlamaPazarlama

    İçerik Üretmenizde Yardımcı Olacak 5 Araç

    0 comments
    E-TicaretMobilPazarlama

    Sahibinden.com MMA Türkiye’de 4 Kategoride Birinci Oldu

    Etiketler

    • marka
    • Mercedes Benz
    • reklam
    • Ürün Yerleştirme

    Yoruma kapalı

    Sosyal Medya Kulübü

    Sosyal Medya Kulübü

    Türkiye’nin en çok ziyaret edilen sosyal medya haber blogu olan Sosyal Medya Kulübü’nde aradığınız her şeyi bulabilirsiniz.

    POPÜLER YAZILAR

    Google SEO Nedir?

    Eğitimler

    • Yaratıcı Düşünme ve Reklam Yazarlığı Eğitimi
    • E-Ticaret ve E-Girişimcilik Eğitimi
    • Sosyal Medya Uzmanlığı Sertifika Programı
    • Dijital Pazarlama Uzmanlığı Sertifika Programı

    Sosyal Medya

    iLETİŞİM

    [email protected]

    [email protected]

    0216 428 80 34

    Copyright © 2016
    Got a hot tip? Send it to us!

      Your Name (required)

      Your Email (required)

      Video URL

      Attach Video

      Category
      SportNewsTechMusic

      Your Message

      Got a hot tip? Send it to us!

        Your Name (required)

        Your Email (required)

        Subject

        Your Message