
İçerik Üretmenizde Yardımcı Olacak 5 Araç
- 18 Ocak 2017
- 0 comments
- Bihter Yüz
- Başlık; Dijital PazarlamaPazarlama
- 0
Dijital pazarlama kanalları içerisinde, içerik pazarlama; potansiyel müşterilerinizin dikkatini çekmek için kullanacağınız en önemli silahlarınızdan biri. İçerik üretirken, geçirilen en sancılı süreç ise ne yazacağınıza karar vermek. Yani, hangi konuda, ne yazacaksınız? Bunu belirlemek için; gündemi takip etmeniz gerekiyor, popüler konular hakkında fikir sahibi olmanız gerekiyor. Bu konuda size yardımcı olabilecek 5 mecrayı, sizler için derledik.
1-Google Analytics
Hepimizin bildiği ve fikir çıkmazına düşen her editörün, öncelikle başvurduğu araçlardan biri olan Google Analytics ile ziyaretçilerinizin, site içerisinde en çok hangi kelimeleri aradığına ulaşabilirsiniz. Ulaştığınız veriler sonucunda, takipçilerinizin ve ziyaretçilerinizin istediği içerikleri üretebilirsiniz.
2-Sosyal medya mecraları
Dijitalleşen çağın en önemli ayı sosyal medya, içerik üretme konusunda da size yardımcı oluyor. Sıkı bir sosyal medya kullanıcısıysanız, sosyal ağlarda sektörünüzü ilgilendiren markaları takip ederek; ihtiyaçlarını, paylaştıklarını veya ne hakkında, ne düşündüklerini gözlemleyebilirsiniz. Tabi bu konuda sağlam verilere ulaşmak istiyorsanız, gündemi ve popüler konuları takip etmelisiniz.
3-BuzzSumo
Son zamanlarda editörlerin ve yazarların en çok başvurdukları mecralardan biri olan BuzzSumo, fikir üretme sürecinde sağ kolunuz olabilir. Dilediğiniz tarihler arasında rekabet analizleri yapabilir ve bununla ilgili raporlar alabilirsiniz. BuzzSumo ile rakiplerinizin neler yaptığını görmek çok kolay. Yapmanız gereken tek şey, site linkini sisteme girmek olacak.
4-UberSuggest
Sitenin amacı, arama sekmesine yazdığınız kelime ile ilişkin; birçok fikir, seçenek ve farklılığı gözler önüne sermek. Farklı kaynaklardan gelen verileri kullanarak, çok geniş bir yelpazeyi size sunuyor. Örneğin, otomobil sektörü için yaptığınız aramada, araba satış oranları, fiyatları ve markaları sunuyor. Bunun yanında oluşturduğunuz bütün önerileri, daha sonra kullanmak için depolayabilirsiniz.
5-Google önerileri
Google bizlerin hayatını kolaylaştırmaya and içmiş. İçerik yazmak için fikir verme konusunda da editörlerin elini tutuyor. Fikir üretme konusunda çıkan alternatiflerin yanında oldukça eski bir yöntem. Yapmanız gereken şey, Google’ın arama çubuğuna bir kelime girmek ve beklemek. Google, kelimeyle ilişkili en çok aranan kelimeler öbeklerini sıralayacaktır. Sıralanan kelime gruplarını kullanarak, yeni fikirler üretebilirsiniz.
Yoruma kapalı