• Sosyal Medya
    • Sosyal Medya
    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter
    • LinkedIn
    • Youtube
    • Google +
  • Teknoloji
    • Teknoloji
    • Mobil
    • Donanım
    • Oyun
    • İnceleme
    • App
  • İş Dünyası
    • İş Dünyası
    • Startup
    • Pazarlama
    • Reklam
    • Kariyer Yolculuğu
    • E-Ticaret
    • Etkinlikler
  • Faydalı Bilgiler
  • İnfografik
  • Eğlence
    • Eğlence
    • Kültür Sanat
    • Spor
    • Geyik
    • Video
  • Diğer
    • Diğer
    • Seyahat
    • Yaşam
    • Moda
X

  • Değerler
  • Kadro
  • İletişim
  • Reklam Ver


User Panel Banner
Kayıt Ol

Şifreniz E-Posta Adresinize Gönderilecektir.

Giriş

  • #news
      • Sosyal Medya
        • Facebook
        • Instagram
        • Twitter
        • LinkedIn
        • Youtube
        • Google +
      • Teknoloji
        • Mobil
        • Donanım
        • Oyun
        • İnceleme
        • App
      • İş Dünyası
        • Startup
        • Pazarlama
        • Reklam
        • Kariyer Yolculuğu
        • E-Ticaret
        • Etkinlikler
      • Faydalı Bilgiler
      • İnfografik
      • Eğlence
        • Kültür Sanat
        • Spor
        • Geyik
        • Video
      • Diğer
        • Seyahat
        • Yaşam
        • Moda
  • academy
  • digital meetup
  • network
    • Agency Guide
    • Influencer Guide
    • Career
    • Subscribe

Ana SayfaKariyerGeleceğin Parlayan Mesleği: Sosyal Medya Uzmanlığı...

Geleceğin Parlayan Mesleği: Sosyal Medya Uzmanlığı / Danışmanlığı

  • 26 Temmuz 2013
  • 0 comments
  • ShanaQ94dwdvhpd
  • Başlık; KariyerMakale
  • 0

Her 10 yılda bir, üniversiteye hazırlanan, sınavlara giren öğrencilere bir “geleceğin meslekleri” listesi dayatılır. Kim neye dayanarak, hangi araştırmanın sonucunda, hangi ihtiyaçları gözeterek bunları ortaya atar bilinmez… 20 sene önce tabi ki “Bilgisayar Mühendisliği” hayallerin mesleği ilan edilirken, 10 sene önce bir “Genetik Mühendisliği” furyası esmişti. Okullarda öğretmenler, dershanelerde rehberlik öğretmenleri, evlerde anne-babalar, komşu teyzeler “Bak bu geleceğin mesleği, ileride çok para kazanırsın.” diyerek kim bilir nice genci istemedikleri bölümlere zorladılar, kim bilir şu an her sabah ayaklarını sürüyerek işine giden, hayatına lanet okuyan kaç insan var…

Ancak bu defa “geleceğin mesleği” olarak lanse edilen Sosyal Medya Uzmanlığı, gerçekten de geleceğin, hatta hem bugünün hem yarının mesleği.

Geçmiş yıllarda Amerikan başkanlık yarışından, Arap Baharı olaylarına, Wall Street’i İşgal Et! eylemlerinden, Gezi direnişine kadar ülkeleri ve dünyayı değiştiren, milyonlarca kişiyi doğrudan etkileyen bir çok olay, sosyal medyada doğdu, büyüdü, yayıldı. Krizler sosyal medyada patlak verdi. Şirketler, tek bir mesajla milyonlarca liralarını, siyasetçiler, iş adamları tek bir paylaşım ile kariyerlerini kaybetti…

İşte bütün bunların arka planında, işini başarıyla yapan ya da her şeyin sarpa sarmasına neden olan sosyal medya uzmanları ya da danışmanlar vardı…

Hep ismini duyduğumuz sosyal medya uzmanları ne yapar? Aslında sosyal medya uzmanlarının temelde yaptıkları, iletişim danışmanlığından öte bir şey değildir. Bu yönüyle sosyal medya uzmanı ya da danışmanı dediğimiz kişiler, aynı zamanda bir basın danışmanıdır. Tabi daha fazlası da; bir reklamcı, bir halkla ilişkiler uzmanı, bir pazarlamacı…

Sosyal medya uzmanları (ya da danışmanları) temel olarak, temsil ettikleri kişi ya da kurumların sosyal medyadaki stratejilerini oluşturur ve belirlerler. Sanal ses tonu diyebileceğimiz iletişim dili ve üslubunu tespit eder, en etkili biçimde kullanır, bunlara uygun içerikler yaratırlar.

Kişi ya da kurumun hangi mecralarda yer alması gerektiğini, potansiyel takipçi ya da müşterilerin nerede bulunduğunu, hangi mecralardaki hareketlerin geri dönüş ya da doğrudan satın alma ile sonuçlanabileceğini analiz ederler. Bu anlamda, günden güne yükselen “sosyal medya satınalma” davranışları konusunda da başarılı bir gözlemci olmak zorundadırlar.

Hepsinden önemlisi, sosyal medya uzmanları birer kriz yöneticisidir. En ufak müşteri şikayetinden, en sansasyonel skandala kadar, temsil ettikleri kişi ya da kurumun en az hasarla durumdan sıyrılmasına çalışır, kamuoyuna gerekli duyuruları yapar, duruma göre belirlenecek ses rengi ve üslupla hitap eder. Sosyal medya uzmanına bu kriz anlarında yardımcı olacak yegane kitle, kişi ya da kurumun “marka dostları” olarak adlandırılan sevenleri, hayranları ya da eski müşterileri olacaktır.

Yazının devamı için bir sonraki sayfaya geçin. 🙂

1 2

Alakalı Gönderiler

0 comments
İpuçları

İnternetten Güvenli Alışverişin 10 Altın Kuralı!

0 comments
İş DünyasıKariyerÖne Çıkan Haberler

Türkiye’nin En Güçlü 50 Kadın CEO’su Arasında Yer Aldı!

0 comments
DijitalMakaleÖne Çıkan HaberlerSosyal Medya

Türkiye’deki Gazetelerin Tirajı %38 Azaldı. Dijital Medya Büyüyor.

Blackberry, 250 Çalışanın İşine Son Verdi

  • 26 Temmuz 2013
  • 0 comments

Google Translate Yenilendi

  • 26 Temmuz 2013
  • 0 comments

Paylaş

Yazar Hakkında

ShanaQ94dwdvhpd

Alakalı Gönderiler

0 comments
İpuçları

İnternetten Güvenli Alışverişin 10 Altın Kuralı!

0 comments
İş DünyasıKariyerÖne Çıkan Haberler

Türkiye’nin En Güçlü 50 Kadın CEO’su Arasında Yer Aldı!

0 comments
DijitalMakaleÖne Çıkan HaberlerSosyal Medya

Türkiye’deki Gazetelerin Tirajı %38 Azaldı. Dijital Medya Büyüyor.

0 comments
MakaleSosyal Medya

Facebook ve Instagram Nereye Gidiyor?

Etiketler

  • sosyal medya danışmanı
  • sosyal medya danışmanlığı
  • Sosyal Medya Uzmanı
  • Sosyal Medya Uzmanlığı

Yoruma kapalı

Sosyal Medya Kulübü

Sosyal Medya Kulübü

Türkiye’nin en çok ziyaret edilen sosyal medya haber blogu olan Sosyal Medya Kulübü’nde aradığınız her şeyi bulabilirsiniz.

Eğitimler

  • Yaratıcı Düşünme ve Reklam Yazarlığı Eğitimi
  • E-Ticaret ve E-Girişimcilik Eğitimi
  • Sosyal Medya Uzmanlığı Sertifika Programı
  • Dijital Pazarlama Uzmanlığı Sertifika Programı

Sosyal Medya

iLETİŞİM

[email protected]

[email protected]

0216 428 80 34

Copyright © 2016
Got a hot tip? Send it to us!

Your Name (required)

Your Email (required)

Video URL

Attach Video

Category
SportNewsTechMusic

Your Message

Got a hot tip? Send it to us!

Your Name (required)

Your Email (required)

Subject

Your Message