
Generation-M Reklam Ajansı’nın Son Projesi “Sarıyı Kap!”a Mercek Tuttuk
- 16 Ekim 2014
- 0 comments
- Editör
- Başlık; AjanslarDijital PazarlamaMarkaReklam
- 0
24 Nisan 2014 tarihinde mobil olarak kullanıma sunulan “Sarıyı Kap“ı öncelikle biraz tanıyalım.
Facebook’ta ve bir çok mecrada sık rastlanan “Sarıyı Kap” projesinin internet sitesine girdiğinizde sizi kocaman bir hashtag (#) karşılıyor: #Sarıyıkap
Hedef net, Eczacıbaşı tarafından Türkiye pazarına yeni giren bir ürünü – hizmeti (?) sosyal medya üzerinde olabildiğince konuşturmak ve marka bilinirliğini yüksek tutarak akıllara kazımak. Nitekim başarılı da bir proje oldu. Onlarca kişi twitter üzerinden “#sarıyıkap” hashtagini kullanarak onlarca tweet atıyor. E tabii bunun da bir nedeni var: VESPA!
Proje sonunda yarışmaya katılım gösteren kullanıcılar arasında gerçekleşecek olan çekilişle bir kişi mükemmel italyan mühendisliği harikası Vespa motorun sahibi olacak. Bununla birlikte beş adet ilginç fotoğraf makinesi ve 5 adet taşınabilir hoparlör de hediyeler arasında. Yarışmaya katılan kullanıcıların doğru markayı tahmin etmesine gerek yok. Projenin amacı sadece #sarıyıkap hashtagini canlı tutmak ve marka bilinirliğini arttırmak.
Projenin web sitesinde belirtilen hashtagi kullanarak atılan tüm tahmin tweetlerine yer veriliyor. Bu şekilde tüm katılımcıların hem daha fazla tweet atarak şanslarının arttırılması sağlanıyor hem de marka için birden çok content ortaya çıkıyor. Instagram’da projeye konu olan ürün – markanın renklerini taşıyan farklı görseller de öne çıkartılmış durumda. Bu da projeye biraz renk katmayı başarmış. Google’a girilen bir arama sonucunda eş sesli olarak bulunan farklı görseller instagramda göze çarpıyor. Bu da “Sarıyı Kap”abilmek için düşünen katılımcılara bir fikir vermek adına tercih edilmiş.
Bu yazıda konuya farklı bir açıdan bakmak istiyorum. Projenin internet sitesini ilk kez ziyaret ettiğimde sitede yer alan renklerin bütünü bir çağrışım uyandırıyor. Sanki bildiğimiz, caddede, sokakta, yolda, otobüs duraklarında, kısaca hayatın içinde olan bir marka yeniden tasarlanıyor gibi.
Projenin hedefine ulaşmasında katkı sağlayabilmek adına düşünürken karşıma “PTT KARGO” çıktı.
Böylesine merak uyandıran bir projenin arkasından PTT Kargo’nun çıkma ihtimalinin ne kadar düşük olduğu tartışma konusu fakat projenin bu markayı promote etmek için yazıldığının düşünülmesini sağlayan o kadar çok benzerlik var ki şaşırmamak mümkün değil.
Bu benzerlikleri biraz göz önünde tutabilmek için Art Direktör Sercan Türkmen’den de görsel destek alarak yazıyı biraz daha güçlendirmek isterim,
Yukarıdaki görselde açık bir şekilde görülebilir halde hem PTT Kargo’nun tasarımı hem de Generation-M Reklam Ajansı’nın Eczacıbaşı adına yürttüğü #sarıyıkap projesinin internet sitesi tasarımı mevcut. İki farklı görseli karşılaştırdığımızda dikkat çeken 4 farklı nokta var.
- PTT Kargo’nun “A” harfinde bir kesik mevcut. Bu kesik, “A” harfini tam olarak ortaya çıkartmıyor. Aynı benzerlik projenin “Sarıyı Kap” içeriğinin “A” harfinde de bu şekilde.
- PTT Kargo logosunun alt bölümde yer alan üçgen biçiminde kesik çizgiler, Sarıyı Kap projesinin “Markayı Bul” içeriğinin hemen yanında da yer alıyor.
- Olaya biraz da mizahi açıdan bakmakta bir zarar yok. 🙂 PTT Kargo bazı gönderi dağıtımlarını sarı renkli motosikletleri ile gerçekleştiriyor.
- Son olarak, PTT Kargo’nun yazı ve içerik renkleri ile projeye konu olan markanın internet sitesinin yazı ve içerik renkleri, tonları çatışmaksızın aynı.
Sosyal Medya Kulübü ekibi olarak biz de birer ipucu verelim, eş sesli olarak hem dinlenebilen, hem binilebilen hem de bir fiili gerçekleştirme anlamı taşıyan bir sarı bu. Sarıyı Kap’mak istiyorsan biraz düşünmen yeterli.
Yoruma kapalı