• Sosyal Medya
    • Sosyal Medya
    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter
    • LinkedIn
    • Youtube
    • Google +
  • Teknoloji
    • Teknoloji
    • Mobil
    • Donanım
    • Oyun
    • İnceleme
    • App
  • İş Dünyası
    • İş Dünyası
    • Startup
    • Pazarlama
    • Reklam
    • Kariyer Yolculuğu
    • E-Ticaret
    • Etkinlikler
  • Faydalı Bilgiler
  • İnfografik
  • Eğlence
    • Eğlence
    • Kültür Sanat
    • Spor
    • Geyik
    • Video
  • Diğer
    • Diğer
    • Seyahat
    • Yaşam
    • Moda
X

  • Değerler
  • Kadro
  • İletişim
  • Reklam Ver


    User Panel Banner
    Kayıt Ol

    Şifreniz E-Posta Adresinize Gönderilecektir.

    Giriş

    • #news
        • Sosyal Medya
          • Facebook
          • Instagram
          • Twitter
          • LinkedIn
          • Youtube
          • Google +
        • Teknoloji
          • Mobil
          • Donanım
          • Oyun
          • İnceleme
          • App
        • İş Dünyası
          • Startup
          • Pazarlama
          • Reklam
          • Kariyer Yolculuğu
          • E-Ticaret
          • Etkinlikler
        • Faydalı Bilgiler
        • İnfografik
        • Eğlence
          • Kültür Sanat
          • Spor
          • Geyik
          • Video
        • Diğer
          • Seyahat
          • Yaşam
          • Moda
    • academy
    • digital meetup
    • network
      • Agency Guide
      • Influencer Guide
      • Career
      • Subscribe

    Ana SayfaDijital2018 İlk Yarı Dijital Reklam Yatırımları Açıklandı...

    2018 İlk Yarı Dijital Reklam Yatırımları Açıklandı!

    • 19 Kasım 2018
    • 0 comments
    • Fikirbuzz
    • Başlık; Dijital
    • 0

    ABD 2018 İlk Yarı Dijital Reklam Yatırımları Yüzde 23 Artışla 49,5 Milyar Dolara Ulaşarak Rekor Kırdı. IAB (Interactive Advertising Bureau) ABD, PwC ABD tarafından hazırlanan IAB ABD Internet Reklam Yatırımları Raporu’nu açıkladı. Rapora göre, 2017’nin ilk yarısında 40,3 milyar dolar olan Dijital Reklam Yatırımları, 2018’in ilk yarısında yüzde 23 artışla 49,5 Milyar dolara ulaştı. Rapor bu büyümenin temel dayanakları olarak Dolaysız Marka Ekonomisi’ni ve mCommerce (mobil ticaret)’deki artışı gösteriyor. Tüketiciler artık fiziksel mağazalardan alışveriş yapmak yerine yeni dijital-odaklı, doğrudan tüketiciyle buluşan markaları (direct-toconsumer) ve ürün gruplarını tercih ediyor. Bu tarz ürünlerin genellikle mağazalarda yer almaması da reklamverenleri ve perakendecileri bu yeni tüketicilere mobil üzerinden ulaşmaya yönlendiriyor.

     

    Raporda öne çıkan diğer başlıklar şu şekilde:

     

    • Dijital video reklam yatırımları geçen yıla oranla yüzde 60 artarak ilk yarıyılı 7 milyar dolar ile tamamladı. Bu yatırımların yüzde 60’ını mobil video reklam yatırımları oluşturuyor.
    • Dijital ses (audio) reklamları yüzde 31 artarak 2018 ilk yarıyı 935 milyon dolar ile tamamladı. Böylece geçen yılın toplam gelirlerini 1,8 milyon dolar geçmiş oldu.
    • Dijital reklam yatırımlarının neredeyse 3’te 2’sini (yüzde 63) oluşturan mobil, 2017 ilk yarısına göre yüzde 54 artışla büyümeye devam ediyor.
    • Reklamverenler 2018’in ilk yarısında geçen yıla göre yüzde 42 artışla Mobil’e 30,9 milyar dolar yatırım yaptı. Geçtiğimiz yıl bu rakam 21,8 milyar dolar idi.
    • Mobil arama reklam yatırımları yüzde 37 artışla 13,5 milyar dolara uğraştı. Masaüstü tek başına 9,3 milyar dolar olarak gerçekleşti.
    • Mobil arama reklam yatırımları, toplam arama motoru reklamlarının yüzde 59’unu oluşturdu.
    • Mobil display reklam yatırımları, ilk yarıyılı yüzde 45 artışla 11,7 milyar dolar ile tamamladı, böylece toplam display reklam yatırımlarının yüzde 74’ünü oluşturdu.
    • Sosyal medya yatırımları ise 2018 ilk yarıyı yüzde 38 artışla 13,1 milyar dolar ile tamamladı.

    Konuyla ilgili görüşlerini paylaşan IAB CEO’su Randall Rothenberg şu sözleri söyledi:“Bu rakamlar display, arama motoru, mobil video fark etmeksizin Dijital reklamcılığın markaların tüketicileriyle iletişim kurduğu güçlü mekanizmalardan biri olduğunu ortaya koyuyor. Dolaysız markaların kendi işletmelerini yarattığı ve diğer bütün işletmelerin de bundan faydalandığı dikkat çekici bir gerçek.” IAB ABD Endüstri Girişimlerinden Sorumlu Başkan Yardımcısı Anna Bager raporla ilgili şu yorumda bulundu: “Dijital reklamcılığın reklamverenlerin aklında bir numara olduğu çok açık. Video özellikle mobil cihazlarda büyük bir ivme yakaladı. Dijital ses ve sosyal medya gibi diğer formatlar da aynı deneyimi yaşıyor ve daha da büyümeye hazır bir izlenim veriyor.” PwC ABD ortaklarından David Silverman ise şu cümleleri sarf etti:“Geçtiğimiz 23 yılda bu rapor Dijital reklam endüstrisinin büyüklüğünü ve yükselen trendleri takip eden resmi bir kaynak olarak konumlandı. 2018 ilk yarı raporu da sektörün büyük etkisine yönelik farkındalığı artırmaya devam ediyor, özellikle de reklamcılık ekosisteminde gerçekleşen büyük dönüşüme dikkat çekiyor.’’

     

     

    2017-2018 İlk Yarı Dijital Reklam Yatırımları Büyüklük Karşılaştırması

     

     

    (Milyon dolar)

    Masaüstü ve Mobil        İlk Yarı

     

    2017      İlk Yarı

    2018

    %            $             %            $

    Arama motoru  47,5       19,134   46,1       22,823

    Banner 30.7       12,362   31,8       15,743

    Sponsorluk         1,0          388         0.9          451

    Rich Media         2,8          1,129     2.9          1,426

    Bannerlar / display reklamlar     26,9       10,845   28.0       13,866

    Dijital Video Reklamları 12,9       5,203     14,2       7,012

    Diğer     8,8          3,551     8,0          3,963

    İlan Sayfaları      3,8          1,525     3,2          1,597

    LeadGeneration              3,2          1,268     2,8          1,380

    Ses         1,8          716         1,9          935

    Diğer     0,1          42           0,1          51

     

    Toplam 100         40,250   100         49,541

    Masaüstü ve Mobil Karşılaştırması (Milyon Dolar)

     

    Format İlk Yarı

    2017      İlk Yarı

    2018

    %            $             %            $

    Masaüstü           45,9       18,457   37,5       18,592

    Mobil    54,1       21,793   62,5       30,949

     

    Toplam 100         40,250   100         49,541

    Gelir Modelleri Karşılaştırması (Milyon Dolar)

    Format İlk Yarı

     

    2017      İlk Yarı

    2018

    %            $             %            $

    Etkileşim bazlı   33.4       13,404   34,5       17,078

    Performans-bazlı            64.9       26,042   61,0       30,198

    Hybrid  1.7          691         4,6          2,264

     

    Toplam 100         40,138   100         49,541

    Alakalı Gönderiler

    0 comments
    DijitalReklam

    Çalışmalar Sonuç Verdi, Dijital Reklamda Sahtecilik Oranı Düştü!

    0 comments
    Dijital

    9. MIXX AWARDS TÜRKİYE’DE JÜRİ BELLİ OLDU!

    0 comments
    DijitalGuncelÖne Çıkan Haberler

    2019 DİJİTAL VARLIK YATIRIMINDA DOĞRU ZAMAN

    e-Fatura’ya Geçmek Artık Çok Daha Kolay!

    • 16 Kasım 2018
    • 0 comments

    Facebook’a Bir Kötü Haber De İnstagram’dan Geldi!

    • 19 Kasım 2018
    • 0 comments

    Paylaş

    Yazar Hakkında

    Fikirbuzz

    Alakalı Gönderiler

    0 comments
    DijitalReklam

    Çalışmalar Sonuç Verdi, Dijital Reklamda Sahtecilik Oranı Düştü!

    0 comments
    Dijital

    9. MIXX AWARDS TÜRKİYE’DE JÜRİ BELLİ OLDU!

    0 comments
    DijitalGuncelÖne Çıkan Haberler

    2019 DİJİTAL VARLIK YATIRIMINDA DOĞRU ZAMAN

    0 comments
    DijitalReklam

    Dijital Reklam Endüstrisindeki Vergi Düzenlemesi Adil Rekabet Getirecek!

    Yoruma kapalı

    Sosyal Medya Kulübü

    Sosyal Medya Kulübü

    Türkiye’nin en çok ziyaret edilen sosyal medya haber blogu olan Sosyal Medya Kulübü’nde aradığınız her şeyi bulabilirsiniz.

    POPÜLER YAZILAR

    Google SEO Nedir?

    Eğitimler

    • Yaratıcı Düşünme ve Reklam Yazarlığı Eğitimi
    • E-Ticaret ve E-Girişimcilik Eğitimi
    • Sosyal Medya Uzmanlığı Sertifika Programı
    • Dijital Pazarlama Uzmanlığı Sertifika Programı

    Sosyal Medya

    iLETİŞİM

    [email protected]

    [email protected]

    0216 428 80 34

    Copyright © 2016
    Got a hot tip? Send it to us!

      Your Name (required)

      Your Email (required)

      Video URL

      Attach Video

      Category
      SportNewsTechMusic

      Your Message

      Got a hot tip? Send it to us!

        Your Name (required)

        Your Email (required)

        Subject

        Your Message