
Dijital Medya Büyüyor.
- 15 Ağustos 2018
- 0 comments
- Fikirbuzz
- Başlık; DijitalİncelemeÖne Çıkan Haberler
- 0
Türkiye’deki günlük ulusal gazetelerin toplam tirajı yüzde 38 azaldı. Son 5 yılda gazetelere kıyasla her gün 33 kat daha fazla habere yer veren online haber siteleri yükselirken, basılı mecralardaki düşüş devam ediyor.
Bülten Gönder’in medya takip merkezleri ve haber ajanslarının verilerini harmanladığı verilerine göre; Türkiye’de 2013 yılının Haziran ayında 4,9 milyon olan günlük ulusal gazetelerin toplam tirajı yüzde 38 azalarak Temmuz 2018’de 2,8 milyon seviyelerine kadar geriledi. Son olarak Haber Türk gazetesinin de kapanmasıyla yaşanan sert düşüşte, dijital mecraların hızlı yükselişi de önemli bir rol oynuyor.
Basın İlan Kurumu kayıtlarına göre, Türkiye’de günlük yayınlanan 41 ulusal gazetede her gün yaklaşık 4.500 haber yer alırken, Türkiye’de 17 binden fazla haber sitesine 150 binden fazla yeni haber girişi yapılıyor. Basılı haber sayılarını kıyaslaması sonucunda ortaya çıkan analize göre, online haber sitelerinde ortalama olarak her gün gazetelere kıyasla 33 kat daha fazla haber dijitalde yer alıyor.
Türkiye’de 100 Kişiye 4 Gazete Düşüyor.
Türkiye, Japonya, Almanya, Fransa, İngiltere, İsveç ve Singapur’un günlük gazete tirajlarını inceleyen Bülten Gönder’in ülke nüfuslarına göre kişi başına düşen gazete sayısını da mercek altına aldı. Her 100 kişiye ülkemizde 4 gazete düşerken, Japonya’da 55, İsveç’te 37, Almanya’da 26, Singapur’da 20, Fransa’da 13, İngiltere’de 12 gazete düşüyor. Gazete tirajlarındaki düşüklük yalnızca Türkiye’de yaşanmıyor, dünyada da gazete okunma oranları yüzde 12’ye kadar geriliyor.
İlanlar Yarı Yarıya Azaldı, Dijital Reklamlar 4 Kat Büyüdü.
Dünyada, basının içindeki dengeler de giderek daha hızlı değişiyor. Reklamcılar Derneği’nin Medya ve Reklam Yatırımları Raporu’na göre, 2009 yılında reklam mecraları arasında %27’lik bir paya sahip olan ilanlar, bugün %12’lere kadar gerileyerek büyük bir düşüş yaşadı. 2009 yılında %6,6’lık payıyla açık hava reklamlarının da gerisinde, 4. sırada yer alan dijital reklamlar ise %25,9’luk payla TV’den sonraki 2. büyük mecra konumuna geldi. Türkiye’deki dijital medya yatırımları ise son 3 yılda %75 artış göstererek grafiğini arttırdı.
Yoruma kapalı