• Sosyal Medya
    • Sosyal Medya
    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter
    • LinkedIn
    • Youtube
    • Google +
  • Teknoloji
    • Teknoloji
    • Mobil
    • Donanım
    • Oyun
    • İnceleme
    • App
  • İş Dünyası
    • İş Dünyası
    • Startup
    • Pazarlama
    • Reklam
    • Kariyer Yolculuğu
    • E-Ticaret
    • Etkinlikler
  • Faydalı Bilgiler
  • İnfografik
  • Eğlence
    • Eğlence
    • Kültür Sanat
    • Spor
    • Geyik
    • Video
  • Diğer
    • Diğer
    • Seyahat
    • Yaşam
    • Moda
X

  • Değerler
  • Kadro
  • İletişim
  • Reklam Ver


User Panel Banner
Kayıt Ol

Şifreniz E-Posta Adresinize Gönderilecektir.

Giriş

  • #news
      • Sosyal Medya
        • Facebook
        • Instagram
        • Twitter
        • LinkedIn
        • Youtube
        • Google +
      • Teknoloji
        • Mobil
        • Donanım
        • Oyun
        • İnceleme
        • App
      • İş Dünyası
        • Startup
        • Pazarlama
        • Reklam
        • Kariyer Yolculuğu
        • E-Ticaret
        • Etkinlikler
      • Faydalı Bilgiler
      • İnfografik
      • Eğlence
        • Kültür Sanat
        • Spor
        • Geyik
        • Video
      • Diğer
        • Seyahat
        • Yaşam
        • Moda
  • academy
  • digital meetup
  • network
    • Agency Guide
    • Influencer Guide
    • Career
    • Subscribe

Ana SayfaÖne Çıkan HaberlerYapay Zeka Reklam Ve Pazarlama Dünyasını Nasıl Değ...

Yapay Zeka Reklam Ve Pazarlama Dünyasını Nasıl Değiştiriyor?

  • 05 Kasım 2018
  • 0 comments
  • Fikirbuzz
  • Başlık; Öne Çıkan HaberlerSosyal Medya
  • 0

Yapay Zeka alanındaki çalışmalarıyla dünya çapında tanınan IBM Digital Makers Lab Global Direktörü Kei Shimada, Shape the Future sloganı ile düzenlenen MMA Forum İstanbul’da, geleceğin pazarlama aklını Yapay Zeka’nın şekillendireceğini söyledi. Mobil cihaz teknolojilerindeki gelişimin, veri trafiğinde muazzam bir büyüme getireceğini ifade eden Shimada, mobil pazarlama stratejilerini doğru oluşturan markaların, bu büyümeyi rekabet avantajına dönüştürebileceklerini ifade etti. İstanbul, 5 Kasım 2018 – Küresel teknoloji devlerinin 2016 yılı içerisinde 30 milyar dolara yaklaşan tutarda yatırım gerçekleştirdiği Yapay Zeka, mobilin en sıcak gelişim gündemini oluşturuyor. Yapay Zeka alanında yapılan Ar-Ge yatırımlarında, derin makine öğrenimi ve büyük verinin yanı sıra, insan ve teknolojinin yeni buluşma noktasını oluşturan mobil cihazlara yönelik uygulamalar önemli yer tutuyor.

Yakın Geleceğin Pazarlama Aklı, Yapay Zeka Mı Olacak?

Bu konunun reklam ve pazarlamanın geleceğine yansıması, MMA Türkiye tarafından düzenlenenMMA Forum İstanbul’da küresel fikir önderi, Yapay Zeka alanındaki çalışmalarıyla dünya çapında tanınan Kei Shimada’nın sunumunda ele alındı. Yapay Zeka alanına 3 milyar dolar yatırım bütçesi ayıran IBM’in, Digital Makers Lab Global Direktörü Kei Shimada, Yapay Zeka’nın gelişimi ve pazarlamanın geleceği üzerine konuştu. Yapay Zeka, 5G teknolojileri ve mobil cihaz teknolojilerinin, gelişimi ile paylaşılan veri trafiğinin muazzam bir büyüme gösterdiğini dile getiren Kei Shimada, “Mobil cihaz tanımı günümüzde giderek gelişiyor, akıllı telefon ve tabletlerin yanı sıra bugün, kol saatleri ve hatta modern otomobiller de bu denkleme dahil oldu. Bu cihazlarda, attığımız adım sayısından kalp atışlarımıza, internet kullanım alışkanlıklarından yol tercihlerimize farklı verileri takip ediyoruz ve bunları paylaşmaya da giderek daha gönüllü oluyoruz. Yakında gözlüklerimiz, hatta yastıklarımız, yorganlarımız da bu denkleme dahil olacak” dedi.

Mahrem Veri Paylaşımı Çağına Giriyoruz, Bir Sonraki Adım Duygularımızın Veri Olarak Değerlendirilmesi

Kei Shimada sözlerine şöyle devam etti: “Uygulamaların hayatımıza getirdiği avantaj ve kolaylıklardan faydalanmak için, her türlü verimizi gönüllü paylaşmaya giderek daha istekli oluyoruz. Mahrem veri paylaşımı çağına giriyoruz. Bir sonraki adımda ise, duygulara da erişip, veri olarak değerlendirmeye başlayacağız. Bunun yakın bir gelecekte gerçekleşeceğini göreceğiz” dedi. Pazarlamanın geleceğinde, tüm bu verilerin, Yapay Zeka teknolojisiyle ‘tahminsel analiz’ olarak işlenip, 1 saat, 1 gün, 1 yıl sonra ihtiyaç duyacağımız ve talep edeceğimiz ürünlerin belirlenip, buna göre stratejiler geliştirilmesi olduğunu söyleyen Shimada, “Yakın geleceğin pazarlama iletişiminde içerik, Yapay Zeka tarafından, giyilebilir mobil cihazlarla takip etiğimiz biyometrik veriler, kullanım alışkanlıklarımız, faaliyetlerimiz gibi veriler üzerinden otonom üretilecek ve en uygun mobil cihaz üzerinden bize gelecek” dedi.

Markalar, Veri Patlamasını Yönetmeye Hazır mı?

Tüm bu gelişmelerin, Yapay Zeka’nın insanı tamamen silmesi anlamına gelmediğini söyleyen Shimada, şöyle konuştu: “Markaların, çok ama çok yakın bir gelecekte, birçok farklı temas noktasından, büyük bir hızla akacak veri patlamasına ve bu düzeyde bilgiyi işlemeye hazır olmaları gerekiyor. Bu nedenle evet, Yapay Zeka geleceğin pazarlama aklı. Ancak, bu aklı kullanmak, Yapay Zeka ve büyük veriyi çıktılarını anlamlı bir şekilde yorumlamak için insan faktörüne her zaman gerek olacak.Kreatif direktörlere iyi bir haberim var, Yapay Zeka henüz ve yakın gelecekte işinizi elinizden alacak bir tehdit oluşturmuyor. Ancak şu bir gerçek ki insanlar olarak bizlerin, Yapay Zeka ile aynı anda varlığımızı sürdürmeyi öğrenmemiz gerekiyor.”

Alakalı Gönderiler

0 comments
Sosyal Medya

YouTube, Videolardaki Ürünleri Etiketlemek İçin Aksiyon Aldı!

0 comments
Sosyal Medya

Facebook Türkiye’ye Temsilci Atama Kararı Aldı

0 comments
Sosyal Medya

WhatsApp geri adım mı atıyor?

Yapay Zeka Hobilerimize Göre Tatil Önerisi Sunacak...

  • 05 Kasım 2018
  • 0 comments

Kadına Karşı Şiddeti Engellemek İçin Mobil Uygulam...

  • 06 Kasım 2018
  • 0 comments

Paylaş

3
SHARES
FacebookTwitterGooglePinterest
RedditTumblr

Yazar Hakkında

Fikirbuzz

Alakalı Gönderiler

0 comments
Sosyal Medya

YouTube, Videolardaki Ürünleri Etiketlemek İçin Aksiyon Aldı!

0 comments
Sosyal Medya

Facebook Türkiye’ye Temsilci Atama Kararı Aldı

0 comments
Sosyal Medya

WhatsApp geri adım mı atıyor?

0 comments
Sosyal Medya

Uber’in Erişim Engeli Kaldırıldı

Yoruma kapalı

Türkiye'nin en çok ziyaret edilen sosyal medya haber blogu.

En çok paylaşılanlar

  •  
    YouTube, Videolardaki Ürünleri Etiketlemek İçi...
    Bloomberg, geçtiğimiz Ekim ayında YouTube’
  •  
    Uber’in Erişim Engeli Kaldırıldı...
      Gitmek istediğiniz yeri ve hangi araçla g
  •  
    WhatsApp geri adım mı atıyor?...
      Bir süre önce yayınladığı Gizlilik S

Eğitimler

  • Yaratıcı Düşünme ve Reklam Yazarlığı Eğitimi
  • E-Ticaret ve E-Girişimcilik Eğitimi
  • Sosyal Medya Uzmanlığı Sertifika Programı
  • Dijital Pazarlama Uzmanlığı Sertifika Programı

Sosyal Medya

iLETİŞİM

[email protected]

[email protected]

0216 428 80 34

Copyright © 2016

Got a hot tip? Send it to us!

Your Name (required)

Your Email (required)

Video URL

Attach Video

Category
SportNewsTechMusic

Your Message

Got a hot tip? Send it to us!

Your Name (required)

Your Email (required)

Subject

Your Message