
Sosyal Medya ile KiÅŸisel Pazarlama
- 08 Haziran 2012
- 0 comments
- Başlık; Dijital PazarlamaFaydalı Bilgilerİş DünyasıSosyal Medya
- 0
İnternet erişimi olan herkesin kişisel paylaşımlarını yayınladığı sosyal medya platformları ilk başta insanların eğlenceli vakit geçirerek zaman öldürebilecekleri mecralar iken yaygınlaşmaları ve etkinliklerini arttırmaları ile firmaların markalaşma sürecinin bir parçası haline geldi.
Son günlerde özellikle firmaların işe alım süreçlerinde sosyal medya etkinliğini değerlendirmesi ile çalışanlar bu platformları daha etkin kullanmaya başladı. Hemen her gün bu türden kişisel pazarlama başarılarına şahit oluyoruz. Ancak bu süreçte atacağınız yanlış bir adım markalaşmayı arzularken birdenbire sosyal medyada istenmeyen bir kişi haline gelmenize de sebep olabiliyor.
Sosyal medya aynı zamanda kolayca manipüle edilebilen ve yoÄŸun bir bilgi kirliliÄŸinin bulunduÄŸu bir mecra. ÖrneÄŸin Anthony Wing Kosner’ın Forbes dergisinin internet sitesinde yazdığı makaleye göre sosyal medyada kiÅŸisel performansın ve yetkinliÄŸin ölçümü olan, geniÅŸ kitlelerce kabul gören Klout Skoru bir aldatmaca. Yazara göre Klout, yüzbinlerce kullanıcısının sosyal aÄŸlardaki kiÅŸisel verilerini pazarlayarak milyon dolarlık yatırımlar alıyor.
Sosyal medyada yaÅŸanan bu bilgi kirliliÄŸi ve hızlı geliÅŸmelere açık yapısı yüzünden sosyal medya ile kiÅŸisel pazarlama ve iletiÅŸim konusunda deneyim sahibi firmalardan danışmanlık alanların sayısı da artıyor. Konu ile ilgili görüşlerine baÅŸvurduÄŸumuz Stradiji Dijital Pazarlama Genel Müdürü Mert Erkal “KiÅŸisel markanızı oluÅŸturmak, içinde bulunduÄŸunuz sektöre hükmetmek ve otorite haline gelmek için sosyal medyayı etkili bir ÅŸekilde kullanabilirsiniz.” dedi.
Sosyal medyanın halen çok yeni ve kuralları net olmayan bir mecra olduÄŸunu belirten Mert Erkal, 23 Haziran tarihinde kiÅŸisel geliÅŸim eÄŸitimlerinin bulunduÄŸu www.aciksinif.com da “Sosyal Medya ile KiÅŸisel Pazarlama” konulu bir eÄŸitim vereceÄŸini açıkladı. “Sosyal medyayı etkin ÅŸekilde kullanmak isteyen firmalar veya kiÅŸisel markasını oluÅŸturmak isteyen hemen herkesi ilgilendiren bu eÄŸitim sonunda her bir katılımcının uzmanlık ve ilgi alanlarına göre sosyal medya ile kiÅŸisel pazarlama yol haritası oluÅŸturulacak.
Stradiji Dijital Pazarlama olarak pek çok firmanın sosyal medya iletiÅŸim danışmanlığını yürütmekteyiz ve bu eÄŸitimde buradan elde ettiÄŸimiz deneyim ile sosyal medya çalışmalarının etkisi ve ölçümü konusunda katılımcıları bilgilendireceÄŸiz.” “Klout skoru” gibi bir aracın kolayca manipüle edilebileceÄŸini ve sosyal medya etki alanının ölçümünde yetersiz kaldığını belirten Mert Erkal, sosyal medyanın sunmuÅŸ olduÄŸu kiÅŸisel samimiyeti yitirmenin yapılabilecek yanlışların en büyüğü olduÄŸunu ve katılımcılara bu tür araçların etki ve güdümünde kalmadan sosyal medya etki alanlarını nasıl geniÅŸletebileceklerini öğreteceklerini söyledi.
Yoruma kapalı