
Sosyal Medya başarı ölçümünün 6 ‘I’sı! [İnfografik]
Sosyal medya ile birlikte gelen C’lerin yükselişi elbette beraberinde bir takım veriler ve bu veriler aracılığı ile bir başarı ölçüm sistemi getiriyor.
- 13 Nisan 2012
- 0 comments
- Fikirbuzz
- Başlık; İnfografikPinterestSosyal Medya
- 0
Sosyal Medya başarı ölçümünün 6 I’sı:
Involvement (katılım)
Interaction (etkileşim)
Intimacy (samimilik)
Influence (etki)
Impact (tesir)
Insight (kavrama)
Blog ve websitelerinde başarı ölçümü:
Involvement (katılım): Sitenin müdavimleri ve yeni kullancılar tarafından sıkça ziyaret etmesi,
Interaction (etkileşim): İletilere yapılan yorumlar, geri bildirimler, üyelikler (e-mail, rss gibi.) aracılığı,
Intimacy (samimilik): Geri bildirimlerin içerik analizlerin pozitif ve negatif durumlarının saptanması,
Influence (etki): İletilen yanıtlarla, bookmark paylaşımı, bağlantılar vb. aracılığı
ile sağlanır.
Twitter’da başarı ölçümü:
Involvement (katılım): Takip edilenler ve takip edenler listesi
Interaction (etkileşim): Tweetler, yanıtlar, kişisel mesajlar, retweetler
Intimacy (samimilik): Tweetlerin içerik analizlerin pozitif ve negatif durumlarının saptanması,
Influence (etki): İletinin ulaşması, etiketler, listeler vb. aracılığı
ile sağlanır.
Diğer popülar sosyal ağlardan olan Facebook, Linkedin vb. başarı ölçümlerini incelemek için aşağıdaki infografiğe göz atınız…
Yoruma kapalı