
Link İnsan Kaynakları’nı Sosyal Medya Kulübü’nde ağırladık.
Sosyal Medya Kulübü kurucumuz, Serdar Tezgüler Link İnsan Kaynakları ile sosyal medya üzerine keyifli bir röportaj gerçekleştirdi.
- 04 Aralık 2012
- 0 comments
- Başlık; GuncelRöportajSosyal Medya
- 0
Serdar Tezgüler,
EsseCreative Digital Solutions & Social Media Agency Ajans Başkanı,
Sosyal Medya Kulübü Kurucusu,
İstanbul Fm 88.6, Yeni Medya Sabahı Programı Konuşmacısı
Promofoni.com, Promosyon Fırsatları Kurucu Ortağı
- Kendinizden bahsedebilir misiniz?
2001 yılında Üniversitenin bitmesiyle 2 yıllık muhasebecilik deneyimim oldu. İktisat mezunuyum ve iktisadi işlere de meraklıydım zamanında. 2003 yılında ticari hayatımıza başladık. İlk kurulduğumuz zamanlar bilgisayar sistemleri üzerine faaliyet gösteriyorduk. İTÜ’ de Cisco’ nun, Sistem Alt Yapı Uzmanlığı ile ilgili CCNA Eğitimi’ ni almıştım. Bilgi sistemleri üzerine 3-4 yıl faaliyetlerimizi sürdürdük. Hem bilgisayar ürünleri satıyor hem de Kurumsal Teknik Servis Destek Hizmetleri veriyorduk.
2007 yılında, 3 adet mağazamızı da kapatarak, ofisten hizmet vermeye başladık. Ofise geçtiğimiz zaman gelen talepler ve sorular; “Web tasarımı yapıyormusunuz?, Neden web tasarım hizmeti vermiyorsunuz” üzerine yoğunlaşmaya başladı. Biz de gelen talepleri geri çevirmemek adına web tasarımı konusunda uzman bir ekip oluşturduk.
Benimde internet dünyasına merak bundan sonra başladı.
Aramıza katılan arkadaşların yetenenekleri doğrultusunda, zaman içerisinde creative işler (logo tasarımı, kurumsal kimlik, katalog, fotoğraf çekimi) de yapmaya başladık. Bu işleyiş süreci bir süre sonra bizim şirket ciromuzun %50-%60’ ına tekabül etmeye başladı.
Son 1,5 yıldır da Ajans olarak Sosyal Medya ile ciddi şekilde ilgileniyoruz. Sosyal Medya ekibi kurduk ve müşterilerimize Sosyal Medya Uzmanlığı ile Dijital Pazarlama konularında hizmetler veriyoruz.
- Sosyal Medya Uzmanlığı’ nın keyif aldığınız ve zor bulduğunuz tarafları nelerdir?
Şirket sahibi olduğunuz, uğraşmanız gereken bir çok konu (müşteriler, personel, maliyet, şirket yatırımları) olduğu için, ilk başlarda Sosyal Medya konusu zamanım kısıtlı olduğu için uzak geliyordu.
2010 yılının sonları, 2011 yılının başlarında yaptığımız analiz ve incelemelerde sosyal medya sektörünün hızla gelişeceği sonucuna ulaşıyorduk. Bu durum küçümsenemeyecek kadar ciddiydi. Şirket yönetiyorsanız Vizyoner olmak zorunda ve teknolojiye ayak uydurmak zorundasınız. Buradan yola çıkarak Reklam işlerin bir süre sonra Duraklama Dönemi’ ne girebileceğini, yeni sektörlerin ve gelişmelerin takip edilmesi gerektiğini düşündüm. Bu işe başladıktan 2 ay sonra, Bilgi Üniversitesi’ nin düzenlediği, bir Sosyal Medya Eğitim Sertifikası Programına katıldım. Dünyada geçerli Global bir sertifika programıydı. Yaklaşık 5 ay sürdü. Şirketteki işlerimi bırakıp Bilgi Üniversitesi’ ne haftanın 3-4 günü eğitime gittim Oradan mezun olduktan sonra bunu bir iş kolu olarak şirketimize entegre ettik. 2011 yılının başından beri de çok etkin olarak sosyal medyanın içerisindeyiz. Sektörün içerisinde yer alabilmek adınada
2012 yılının Şubat Ayı’ nda Sosyal Medya Kulubü Projemizi hayata geçirtik. 6-7 ay oldu. Bu sürede Türkiye’ nin ilk 10 Sosyal Medya Haber Blog’ nun arasındaki yerimizi aldık. Yaniçok kısa bir zamanda çok ciddi bir yol katettik.
Bildiğim bir konuyu insanlara aktarmayı seven bir yapım var. İnsanların bir şeyler öğrenmesini, bilgi sahibi olmasını seviyorum. Sosyal Medya Kulübü’ nün de amacı buydu.
Röportajın devamı için Link İnsan Kaynakları internet sitesini ziyaret edebilirsiniz.
Yoruma kapalı