
Google Zeitgeist İle İnternet Arama Eğilimlerini Analiz Edin
- 24 Mayıs 2013
- 0 comments
- Başlık; GoogleSosyal Medya
- 0
Google, Google TopCharts adıyla anılan yeniliği Google Zeitgeist ile internet kullanıcılarının arama eğilimlerinin yıllık analizlerini aylık görünüme indirgiyor.
Türkçe’de Bilgi Grafiği olarak anılan bu sistem kısa süre önce Türkçe aramalara da yanıt vermeye başladı ancak yeni liste başı grafiklerde şimdilik sadece ABD’ye bağlı eğilimler gösteriliyor.
Google bu bölümde kullanıcıların arama eğilimlerini Knowledge Graph ile analiz ediyor.
Google, sosyal ağlarda gerçek zamanlı eğilimleri okumaya başlamıştı ama son yenilik ile genel anlamda kategorik eğilimlerin izlenmesine olanak tanıyor. Siyaset, spor, müzik, finans ve daha birçok kategoride ilk 5 sonucu, detay sayfasında ise ilk 10 popüler arama sonucunu bir önceki ay kıyaslamasıyla görebiliyorsunuz. Ayrıca liste başı eğilimleri web sitenize ekleme seçeneği de bulunuyor.
Google’ın bu yeniliğin yanı sıra popüler arama görselleştirmesini de gerçekleştirmişti. Türkiye’nin henüz dahil olmadığı listede canlı olarak 11 ülkede hangi kelimelerin sık olarak arandığı görülebiliyor. Ayrıca izleme ekranı 25 kelimeye kadar genişletilebiliyor.
Yoruma kapalı