
Google Plus mı, Facebook mu? Karar sizin…
Google ‘ın Facebook‘ a rakip olarakçıkardığı sosyal paylaşım portalı Google Plus’ın geçtiÄŸimiz günlerde halka açılmasıyla, yani davetiye sisteminin sona ermesiyle birlikte, bu yeni portala olan ilgili de bir hayli arttı.
- 20 Åžubat 2012
- 0 comments
- Serdar Tezgüler
- Başlık; Sosyal Medya
- 0
Her ne kadar Facebook‘a rakip olarak gösterilse de, Google Plus, özellikleriyle aslında Facebook’tan oldukça farklı bir portal. Peki gerçekten ilerleyen yıllarda Google Plus, 800 milyon kullanıcıya sahip Facebook’un yerini alabilecek mi? Google, “Facebook’a rakip deÄŸiliz” dese de, biz editörler ve son kullanıcı ister istemez bu karşılaÅŸtırmayı yapmak durumunda kalıyor.
Cevap aslında çok basit: Google Plus, Facebook’un yerini tutamaz. (en azından ÅŸimdilik)
Neden mi?
1. F8 ve Facebook’un yeni tasarımı: Bir zaman tüneliyle kendini baÅŸtan aÅŸağı deÄŸiÅŸtiren Facebook, yeni bir sosyal aÄŸ sisteminin de kapılarını ardına kadar açıyor. Bugüne kadarki tecrübeleriyle yeni tasarımı yoÄŸuran Facebook’un yeni sistemine karşılık Google, arama sistemi üzerine kurulu bir yapı. “Arama VS Sosyal” kavramları iki farklı noktayı gösterirken, sosyal aÄŸ yarışında Facebook’un üstünlüğü daha bariz bir ÅŸekilde anlaşılabiliyor.
2. Facebook arama motoru desteÄŸini alır: Facebook, arama motoru olarak bir numara olmasa da, Microsoft’un Bing hizmetini yanına alan bir Facebook’un bu açığını da kapatacağı öngörülebilir.
Facebook bağımlılığı bir başka
3. Facebook bağımlılığı: Aradan geçen yıllar, Facebook’a olan baÄŸlılığı da artırdı. Bugün için 800 milyona yakın kullanıcıya ev sahipliÄŸi yapan sitenin önemli bir kitlesini 18 yaÅŸ altı gençler oluÅŸturuyor. Google Plus’ın her ne kadar 25 milyon abonesi olsa da, Facebook sadece sayıyla bir aboneye sahip olmamakla birlikte aktif bir kullanıcıya da sahip.
4. 16 günde 25 milyon aboneye ulaÅŸan Google Plus: Google, internetin bir numaralı ismi olma özelliÄŸini kullanarak yeni servisini milyonlara olabildiÄŸince hızlı ulaÅŸtırmaya ve onları ikna etmeye çalıştı. Bunun sonucu olarak 16 günlük süreçte 25 milyon kullanıcı, Google Plus’a “evet” dedi. Google Plus’ın aksine oldukça yavaÅŸ büyüyen Facebook ise var olan bir güçten faydalanmayarak kullanıcıları kendine çekmeyi baÅŸarmıştı.
5. Facebook sevgisi: İnsanlar pek dillendirmese de Facebook’un bir üniversitede insanları birbirine baÄŸlayan bir portal olarak hayata merhaba demesini hep etkileyici bulmuÅŸtur. Bir baÅŸarı hikayesi olarak da nitelendirilebilecek Facebook, yeni bir milyarderi, Mark Zuckerberg’i ortaya çıkarmıştı. Oysa Google’ın Plus servisi için aynı baÅŸarı hikayesinden elbette söz edemiyoruz.
PaylaÅŸ
Yazar Hakkında
Essecreative Digital Solutions / The Head of the Agency – Social Media Specialist | 1981 İstanbul - Fatih doğumlu. Esse Creative Dijital Reklam Ajansı kurucusu ve başkanı. Digital Pazarlama ve Strateji Geliştirme konularında oldukça iddalı. Sosyal Medya Kulübü kurucusu. Fanatik Fenerbahçe taraftarı.
Yoruma kapalı