• Sosyal Medya
    • Sosyal Medya
    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter
    • LinkedIn
    • Youtube
    • Google +
  • Teknoloji
    • Teknoloji
    • Mobil
    • Donanım
    • Oyun
    • İnceleme
    • App
  • İş Dünyası
    • İş Dünyası
    • Startup
    • Pazarlama
    • Reklam
    • Kariyer Yolculuğu
    • E-Ticaret
    • Etkinlikler
  • Faydalı Bilgiler
  • İnfografik
  • Eğlence
    • Eğlence
    • Kültür Sanat
    • Spor
    • Geyik
    • Video
  • Diğer
    • Diğer
    • Seyahat
    • Yaşam
    • Moda
X

  • Değerler
  • Kadro
  • İletişim
  • Reklam Ver


User Panel Banner
Kayıt Ol

Şifreniz E-Posta Adresinize Gönderilecektir.

Giriş

  • #news
      • Sosyal Medya
        • Facebook
        • Instagram
        • Twitter
        • LinkedIn
        • Youtube
        • Google +
      • Teknoloji
        • Mobil
        • Donanım
        • Oyun
        • İnceleme
        • App
      • İş Dünyası
        • Startup
        • Pazarlama
        • Reklam
        • Kariyer Yolculuğu
        • E-Ticaret
        • Etkinlikler
      • Faydalı Bilgiler
      • İnfografik
      • Eğlence
        • Kültür Sanat
        • Spor
        • Geyik
        • Video
      • Diğer
        • Seyahat
        • Yaşam
        • Moda
  • academy
  • digital meetup
  • network
    • Agency Guide
    • Influencer Guide
    • Career
    • Subscribe

Ana SayfaSosyal MedyaGoogle +Google’ın “doodle”ı nasıl ve kim...

Google’ın “doodle”ı nasıl ve kimler tarafından hazırlanıyor?

Google’da arama yapmadan önce açılan ana sayfada görülen resimler kimin eseri?

  • 14 Ağustos 2012
  • 0 comments
  • Başlık; Google +
  • 0

Bu resimler çoğu zaman google logosunun yerini alıyor.

Her gün bir ihtimal yüz milyonlarca kişi arama sonuçlarını görmeden önce bu resimleri görüyor. Türkçede belki bazıları bir şey ifade etmiyor ama bazı resimler de mesajlarını vermek için bir dile ihtiyaç duymuyor. Zaman zaman bu resimler kullanıcıların bulunduğu ülkeye göre değişiyor.

Örneğin 29 Ekim Cumhuriyet Bayramında Google’a Türkiye’den giriş yapanların kırmızı beyaz Türk bayraklı bir motifi görmeleri söz konusu olabiliyor ama Çin’deki kullanıcılar başka bir tema görüyor. Google bu uygulamayı 1998 yılında başlattıysa da, google’cıların da başladığının farkına varmaları biraz daha zaman almış olması da bir ihtimal.

Google çalışanlarının o gün tatilde olduğunu göstermek için çizilen çöp adam, “temalı logo” uygulamasının başlangıcı oldu. Bugüne kadar bin kadar bu “Doodle” denilen temalı logodan kullanıldı; kimileri, Batı’da, ABD’de daha iyi bilenen kimileri daha az bilinen temalar bunlar.

Bu logolar zaman içinde internet üzerinde paylaşılabilir ya da karşılıklı etkileşimle belirlenebilir oldu.

Günlük hayattan temalar

Bir kadının 115’nci doğum gününü kutladığını ya da fermuarı geliştiren mucidin 132 yıl önce o gön dünyaya geldiğini de haber verebiliyor bu logolar.

Ya da İngiltere örneğinde olduğu gibi, Google, 2012 Londra Olimpiyatları boyunca olimpiyat temalı logolarla çıktı.

Bir tebessüm

Bu resimleri açılış sayfasına yerleştirme amacının arkasında ofiste sıkılmış bir şekilde arama motorunu kullanmaya başlayanların yüzünde bir tebessüm oluşturma amacı da bulunuyor.

Sanat ya da tasarım ürünü olsun, bunlar, dünya genelinde en çok görüntülenen resimler arasında bulunuyor. Resimler geniş bir kitleye ulaşıyor ulaşmasına ama yaratıcıları hakkında çok az bilgi bulunuyor. tıklayın Bu linkteki Charlie Chaplin temalı video, yaptıkları şekillere doodle diyen google çalışanları hakkında fikir veriyor. Temaların bazıları bir kaç saat içinde üretiliyor. Bazılarının geliştirilmesi ise aylar alıyor.

Çekirdek kadro küçük

Doodle’cıların sayısı, iki elin parmağı kadar ve ABD’nin California eyaletinde çalışıyorlar.

Ekibin “yaratıcı önderi” Ryan Germick, şekillerin bu kadar geniş bir kitleye ulaştığı düşüncesine fazla takılmadığını söylüyor. “İnsan aklı” diyor “Bir şeyin yüz milyonlarca kişi tarafından nasıl yorumlanacağını kavramak üzere tasarlanmamıştır.” “Ben daha çok çalışma arkadaşlarımı güldürüp güldüremediğime ya da yeni bir teknik öğretip öğretemediğime bakıyorum. Durum öyle ise, işimi yapmışım demektir.” “Sanat ve teknolojiyi en iyi şekilde temsil etmeye çalışıyoruz.”
Germick, kendilerini sanatçı ya da tasarımcı olarak sınıflandırmadıklarını ekleyerek şöyle devam ediyor: “Biz, eğlence, sanat, teknoloji ve grafik tasarımın sınır hattını oluşturuyoruz. Bu hatlar çoğu zaman bulanıktır.” ‘Temalar, Google kültürüyle ilgili’

Germick, ekibin sınırlı kaynaklarla azami keyfi üretmeye çalıştığını söylüyor. Bir dönem doodle’ların büyük bölümünden sorumlu olan Dennis Hwang artık başka işlere yönelmiş.

Hangi ürünün ekibin hangi üyesine ait olduğu çoğu zaman belirtilmiyor. Germick, “İş, birey olarak bizim kim olduğumuzla değil, google’un kültür olarak ne olduğuyla ilgili” diyor. Üretim sürecinin teknik kısmında çalışanlar çoğu zaman “yüzde 20 vardiya” esasıyla çalışıyor. Bu, esas olarak başka iş yapanların vardiyalarının beşte birini belli bir projeye ayırmalarını öngörüyor.

‘Annem paylaşınca mutlu oldum’

Bir dönem yüzde 20 esasıyla çalıştıktan sonra ekibe tam zamanlı olarak katılan Kris Hom, geliştirdiği Olimpiyat oyunlu doodle annesi tarafından paylaşılınca emeklerinden aldığı tatminin doruk noktasına ulaştığını söylüyor.

Hom, “Doodle’lar açılış sayfamızı insanileştirmenin bir yolu” diyor. Ekip önderi Germic, tema belirme sürecinin “makul bir demokratik nitelik” taşıdığını anlatıyor.

Tema, yaygın olarak kutlanan yıldönümlerinden çok, “uygun” kişi ya da anıların öne çıkarılmasını amaçlıyor ve bu yapılırken çoğu zaman sürpriz etkisinin ortaya çıkması amaçlanıyor.

Yani bir kişinin doğum gününü temalaştırmak için 150 yaşına gelmesi beklenmiyor, bu, 115 yaşındayken de yapılabiliyor.

Google’ın diğer ülkelerdeki bürolarından ve halktan gelen öneriler de belirleyici oluyor. Dijital temalar çoğu zaman çizim aletleri ile resimleştiriliyor ama bazen gerçek resimler de kullanılabiliyor.

Doodle ekibinden Jennifer Hom, ressam Gustav Klimt’in doğumgünü için tema hazırlarken, ressamın resmi ile birlikte yapay altın ipek jelatin ve yağlı boyayı kanvas üzerine uygulamış.

Hom, “Ressamı, ‘Öpüş’ adındaki resmini kullanarak anmak istedim. Umarım bizim bu küçük çalışmamız ressamın parlak mirasının hakkını veriyordur” diye yazıyor.

 

BBC

Alakalı Gönderiler

0 comments
GoogleGoogle +Öne Çıkan Haberler

Google Resmi Takvimi Yayınladı!

0 comments
Google +

Google+ Güvenlik Açığı Nedeniyle Kapanıyor!

0 comments
GoogleGoogle +Tasarım

Google Play Yeni Tasarımla Geliyor!

Exper’in yeni genel müdürü: İbrahim İlerisoy

  • 14 Ağustos 2012
  • 0 comments

Hindistan Google’a soruşturma açıyor!

  • 14 Ağustos 2012
  • 0 comments

Paylaş

0
SHARES
FacebookTwitterGooglePinterest
RedditTumblr

Yazar Hakkında

Alakalı Gönderiler

0 comments
GoogleGoogle +Öne Çıkan Haberler

Google Resmi Takvimi Yayınladı!

0 comments
Google +

Google+ Güvenlik Açığı Nedeniyle Kapanıyor!

0 comments
GoogleGoogle +Tasarım

Google Play Yeni Tasarımla Geliyor!

0 comments
Google +Sosyal Medya

Vic Gundotra Google Plus’dan Ayrılıyor

Etiketler

  • doodle
  • google+

Yoruma kapalı

Türkiye'nin en çok ziyaret edilen sosyal medya haber blogu.

En çok paylaşılanlar

  •  
    Uber’in Erişim Engeli Kaldırıldı...
      Gitmek istediğiniz yeri ve hangi araçla g
  •  
    WhatsApp geri adım mı atıyor?...
      Bir süre önce yayınladığı Gizlilik S

Eğitimler

  • Yaratıcı Düşünme ve Reklam Yazarlığı Eğitimi
  • E-Ticaret ve E-Girişimcilik Eğitimi
  • Sosyal Medya Uzmanlığı Sertifika Programı
  • Dijital Pazarlama Uzmanlığı Sertifika Programı

Sosyal Medya

iLETİŞİM

[email protected]

[email protected]

0216 428 80 34

Copyright © 2016

Got a hot tip? Send it to us!

Your Name (required)

Your Email (required)

Video URL

Attach Video

Category
SportNewsTechMusic

Your Message

Got a hot tip? Send it to us!

Your Name (required)

Your Email (required)

Subject

Your Message