
Facebook’tan Reklamverenlerin Yüzünü Güldürecek Dönüşüm Ölçüm Aracı…
Facebook’un kendi sitesinden yayınladığı açıklamada üzerinde uzun zamandır çalıştıkları reklamverenlere yönelik dönüşüm ölçüm sistemini hizmete soktuğunu duyurdu.
- 24 Ocak 2013
- 0 comments
- Başlık; Facebook 2Sosyal Medya
- 0
Bu yeni hizmet, hedefleme seçenekleriyle birlikte sponsored stories ve Facebook reklamlarında kullanılabilir olacak. Facebook’un bu yeni özelliğini uzun zamandır iş birliği içerisinde olduğu şirketlerle test etti.
Dönüşüm ölçüm sistemi ile reklamverenlere Facebook’ta kullanıcı hareketleri, kullanıcı kayıtları hakkında bilgi sağlayacak. Böylece reklam verenler, yatırım getirisi bilgisini ölçümleyebiliyor olacaklar. Facebook’un bu yeni özelliği oluşturmasındaki en büyük amacı ise reklamveren firmaların işini kolaylaştırmak ve reklam çalışmalarının daha verimli bir hale gelmesini sağlamak.
Facebook’un sağladığı bu yeni özellik ile reklamverenler aynı zamanda CPM’lerini optimize etme fırsatına da sahip oluyorlar. Bu özelliğinin test aşamasında dönüşüm aracı optimize edilmiş CPM ile beraber kullanıldığı zaman CPC (tıklama başına maliyet) rekamlarına oranla %40 daha az maliyet çıkıyor. Beta testlerinde, eşit bütçe ayrılarak, dönüşüm ölçüsünün optimize edilmiş CPM ile birlikte kullanılması ve CPC reklamları kıyaslanmış.
Facebook’un bu yeni özelliği, e-ticaret siteleri, ürünlerini pazarlayan firmalar ve mağazaları, ürünlerini satan markalar gibi site trafiğine ihtiyaç duyan firmalar için büyük bir avantaj. Pazarlama firmaları bugüne kadar genel satış adetleri gibi çok yüzeysel verilere ulaşabiliyorlardı. Bu yüzden reklamveren firmalar pazarlama bütçelerinin başarılı olup olmadığını ölçmek için yeteri kadar bilgiye sahip olamıyorlardı.
Test aşamasında yer alan firmalar arasında Fab.Com’da vardı. Fab.Com’un dönüşüm aracı ile yeni müşteri edinme başı maliyetinde %39’luk bir düşüş sağladığı belirtildi. Siz de firmalar için bu özelliği kullanmak istiyorsanız Power Editor sitesine giderek yeni aracı kullanmaya başlayabilirsiniz.
Yoruma kapalı