
Facebook Sunucu Yatırımlarına Devam Ediyor
Facebook, veri merkezlerindeki sıcaklığı kontrol altında tutabilmek için yeni nesil bir teknolojileri geliştirmeye çalışıyor. Geliştirilmek istenen bu teknoloji sayesinde, sunucular üzerindeki basınca göre sunuculardaki iş yükünün otomatik olarak yer değiştirmesi sağlanacak.
- 08 Mart 2012
- 0 comments
- Serdar Tezgüler
- Başlık; FacebookSosyal MedyaTeknoloji
- 0
Facebook, soğutma otomasyonu olarak adlandırılan bu teknolojinin patentini almak için 2010’da başvuru yapmıştı. Facebook mühendisleri Amir Michael ve Michael Paleczny tarafından geliştirilen teknoloji, sunucuların “soğutulma ihtiyacına” göre iş yüklerini kendi aralarında otomatik olarak dengelemelerini öngörüyor.
Sunucular ne kadar ısınırsa, soğutma maliyeti de buna paralel olarak aynı oranda yükseliyor. Yeni teknolojiyle amaç, tüm sunucuların ne kadar ısınsalar da hata vermelerini önlemek. İki mühendis, “Sunucuların soğuma gereksinimlerini tespit ederek, hata vermeden çalışabilecekleri en yüksek sıcaklığı belirleyebileceğiz” dedi.
Facebook, söz konusu teknolojiyi şu an kullanıp kullanmadığı konusunda bir açıklama yapmadı. Ancak Facebook’un rakibi Google ise “Spanner” adını verdiği sistemle, sunuculardaki ısı limiti aşıldığı anda veri yüklerini otomatik olarak değiştiriyor.
SİSTEM NASIL ÇALIŞIYOR?
Facebook’un soğutma sistemi, veri merkezlerindeki sunucu ünitelerini soğuk ve sıcak koridorlar arasına yerleştirmeye dayanıyor. Kurulacak bu altyapı sayesinde, iki koridor arasındaki basınç farkı, soğuk koridordaki havayı sunucular boyunca sıcak koridora iletecek ve hava burada veri merkezinin dışına atılacak.
Isıyı algılayıcı monitörler iki koridor arasındaki basınç farkını denetleyecek ve sunucuların iş yükünü buna göre belirleyecek. Arada basınç farkı oluştuğunda, bir sunucu ısı limitini aşmadan sadece belli miktar iş yükü taşıyabilecek.
Facebook, yeni teknolojisiyle sunuculardaki iş yükünü dengeleyebileceği gibi, veri merkezinin fanlarını da kontrol ederek,soğuk ile koridor arasında belli bir basınç farkı oluşturabilecek.
Facebook, soğutma otomasyonu sistemi sayesinde, sunucularındaki küçük fanları azaltmayı veya tamamen kaldırmayı, böylece maliyet azaltmayı hedefliyor. Şirket, Oregon, Prineville’de inşa ettiği yeni veri merkezinde, hem yeni soğutma sistemini, hem de yeni tasarım sunucularını kullanmayı, böylece maliyetten olabildiğince kısmayı amaçlıyor.
Facebook sunucularının sayısı 2009’da 30, 2010’da 60 bine ulaştı. Şirketin bugün sahip olduğu sunucu sayısının 100 binin üzerinde olduğu düşünülüyor.
Ne diyelim daha hızlı bir dünya ya bir adım daha!
Paylaş
Yazar Hakkında
Essecreative Digital Solutions / The Head of the Agency – Social Media Specialist | 1981 İstanbul - Fatih doğumlu. Esse Creative Dijital Reklam Ajansı kurucusu ve başkanı. Digital Pazarlama ve Strateji Geliştirme konularında oldukça iddalı. Sosyal Medya Kulübü kurucusu. Fanatik Fenerbahçe taraftarı.
Yoruma kapalı