
Facebook Profiline Göre Birini İşe Alır Mısınız?
Sosyal ağlar günümüzde birçok konuda olduğu gibi iş arama sürecinde de önem kazanmaya başladı.
- 27 Şubat 2012
- 0 comments
- Serdar Tezgüler
- Başlık; İncelemeİş DünyasıSosyal Medya
- 0
İnsan kaynakları departmanları, iş verenler artık yeni bir çalışanı işe almadan önce adayın LinkedIn, Facebook ve Twitter gibi sosyal ağ hesaplarını da inceliyor.
Journal of Applied Social Psychology’de yayınlanan bir çalışma işverenlerin adayların Facebook profiline bakarak, potansiyel çalışma performansları hakkında öngörü sahibi olabileceğini söylüyor. Üstelik bunun insan kaynakları departmanları tarafından işe alma sürecinde yapılan testlere göre daha verimli olduğu belirtiliyor.
Çalışma kapsamında incelemeyi yapan üç kişiye sırayla herhangi bir işte çalışan 56 üniversite öğrencisinin Facebook profilleri gösterilmiş. Öğrencilerin Facebook profillerindeki paylaşımları, fotoğrafları, yorumları ve hobileri 10 dakika boyunca incelenmiş. İncelemede en çok adayların duygusal olarak dengeli ya da güvenilir biri olup olmadığı üzerinde yoğunlaşılmış. Deneydeki en dikkat çekici veri, en yüksek sonuçları farklı hobilere sahip, seyahat etmiş ve arkadaş sayısı fazla katılımcıların almış olması. İncelemeyi yapan kurul, daha dışa dönük ve arkadaşça görünmeleri nedeniyle sosyal insanların iş hayatına daha uygun bulmuş.
LinkedIn hem niteliği hem de kullanım şekli bakımından iş arama sürecinde en çok tercih edilen sosyal ağ konumunda. Ancak Facebook’un bir kişinin tüm yönlerini görebilmek açısından ne kadar önemli olduğunu da göz ardı etmemek gerek.
Tüm bunlara bakınca akıllara insanların sosyal ağlarda ne kadar dürüst oldukları ve profillerin kişiliği ne kadar yansıttığı sorusu geliyor. Facebook bir insan hakkında çok sayıda detay sunabilir ancak gerçek çoğu zaman profillerden daha farklıdır.
Paylaş
Yazar Hakkında
Essecreative Digital Solutions / The Head of the Agency – Social Media Specialist | 1981 İstanbul - Fatih doğumlu. Esse Creative Dijital Reklam Ajansı kurucusu ve başkanı. Digital Pazarlama ve Strateji Geliştirme konularında oldukça iddalı. Sosyal Medya Kulübü kurucusu. Fanatik Fenerbahçe taraftarı.
Yoruma kapalı