
Rakamlarla 2012’nin en iyi küresel markaları…
Interband her yıl olduÄŸu gibi bu yıl da geçtiÄŸimiz haftalarda, 2012’nin en iyi küresel markalarını açıkladı.
- 22 Ekim 2012
- 0 comments
- Başlık; GuncelSosyal Medya
- 0
Interband’ın açıkladığı bu listeye göre Coca-Cola, Apple ve IBM ilk üç sırayı alırken, Google ve Microsoft arkalarında kaldı. Interband’ın bu sene ilk kez listeye bazı markalar ise şöyle; Facebook, Kia, Pampers, Prada, Ralph Lauren bunlardan bazıları. Listeye  henüz bu yıl eklenen markalar ise bi daha ki yıl üst sıraları zorlayacaÄŸa benziyor.
Interband raporu hazırlarken, markalı ürünün veya hizmetin finansal durumunu ve tüketici tercihlerinde oynadığı rolü göz önüne alıyor. Ayrıca Interband danışmanlık ÅŸirketi, 2012’de deÄŸeri en fazla artış gösteren firmaları ise; Apple, Samsung, Nissan, Amazın ve Oracle olarak açıkladı.
İnterband’ın açıkladığı rapora göre, 2012’in en iyi küresel markalar listesinin ilk 10’u;
2012 SIRALAMASI | 2011 SIRALAMASI | MARKA | SEKTÖR | 2012 MARKA DEĞERİ $m | % DEĞİŞİKLİK (Marka Değeri) |
1 |
1 |
Coca-Cola | İçecek |
77,839 |
8% |
2 |
8 |
Apple | Teknoloji |
76,568 |
129% |
3 |
2 |
IBM |
Åžirket Hizmetleri |
75,532 |
8% |
4 |
4 |
Teknoloji |
69,726 |
26% |
|
5 |
3 |
Microsoft | Teknoloji |
57,853 |
-2% |
6 |
5 |
GE | Çeşitli |
43,682 |
2% |
7 |
6 |
McDonald’s | Restoran |
40,062 |
13% |
8 |
7 |
Intel | Teknoloji |
39,385 |
12% |
9 |
17 |
Samsung | Teknoloji |
32,893 |
40% |
10 |
11 |
Toyota |
Otomotiv |
30,280 |
9% |
Yoruma kapalı