• Sosyal Medya
    • Sosyal Medya
    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter
    • LinkedIn
    • Youtube
    • Google +
  • Teknoloji
    • Teknoloji
    • Mobil
    • Donanım
    • Oyun
    • İnceleme
    • App
  • İş Dünyası
    • İş Dünyası
    • Startup
    • Pazarlama
    • Reklam
    • Kariyer Yolculuğu
    • E-Ticaret
    • Etkinlikler
  • Faydalı Bilgiler
  • İnfografik
  • Eğlence
    • Eğlence
    • Kültür Sanat
    • Spor
    • Geyik
    • Video
  • Diğer
    • Diğer
    • Seyahat
    • Yaşam
    • Moda
X

  • Değerler
  • Kadro
  • İletişim
  • Reklam Ver


User Panel Banner
Kayıt Ol

Şifreniz E-Posta Adresinize Gönderilecektir.

Giriş

  • #news
      • Sosyal Medya
        • Facebook
        • Instagram
        • Twitter
        • LinkedIn
        • Youtube
        • Google +
      • Teknoloji
        • Mobil
        • Donanım
        • Oyun
        • İnceleme
        • App
      • İş Dünyası
        • Startup
        • Pazarlama
        • Reklam
        • Kariyer Yolculuğu
        • E-Ticaret
        • Etkinlikler
      • Faydalı Bilgiler
      • İnfografik
      • Eğlence
        • Kültür Sanat
        • Spor
        • Geyik
        • Video
      • Diğer
        • Seyahat
        • Yaşam
        • Moda
  • academy
  • digital meetup
  • network
    • Agency Guide
    • Influencer Guide
    • Career
    • Subscribe

Ana SayfaGuncelMOBİLİN REKLAM PASTASINDAKİ PAYI BİR MİLYAR TL’Yİ ...

MOBİLİN REKLAM PASTASINDAKİ PAYI BİR MİLYAR TL’Yİ AŞTI

  • 20 Mart 2018
  • 0 comments
  • Fikirbuzz
  • Başlık; GuncelMobilÖne Çıkan HaberlerTeknoloji
  • 0

MMA Türkiye 2017 Mobil Reklam Harcama Araştırma raporu verilerini açıkladı.
Nielsen Türkiye iş birliğinde gerçekleştirilen MMA Türkiye araştırmasına göre, 2017 mobil reklam yatırımları 1 milyar 205 milyon TL olarak gerçekleşti. Lokal yayıncılara 277 milyon TL düzeyinde mobil reklam yatırımı yapıldı.

Mobil pazarlamanın ve ilgili teknolojilerin gelişimine öncülük eden MMA Türkiye, (Mobil Pazarlama Birliği) 2017 yılı Türkiye Mobil Reklam Harcama Araştırma raporu verilerini açıkladı. Rapora göre 2017 yılı içerisinde mobil mecralara yapılan reklam yatırımları, ilk kez bir milyar TL seviyesini aştı. Mobilin reklam pastasındaki payı, 1 milyar 205 milyon TL olarak gerçekleşti.

Türkiye Mobil Reklam Harcama Araştırma raporunun, gerçek verilere dayalı uzman analizlerle, sektörün gelişim ivmesini gözler önüne serdiğini belirten MMA Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Işık İlhan, “Sektörün önde gelen ajansları ve yayıncıları, şeffaflık içerisinde paylaştıkları titiz veriler ve uzman yorumlarla kapsamlı bir raporun oluşumuna katkı sağladılar. Tüm paydaşlarımıza ve emeği geçen herkese teşekkür ediyoruz” dedi.

Display Reklamlar Öne Çıktı

Mobil reklam tipleri arasında, Display reklamlar yüzde 65’lik pay ve 783,48 milyon TL’lik yatırım
rakamıyla önce çıktı. Display ana başlığı altında yer alan Banner, Rich Media gibi gösterim veya tıklama bazlı reklamlara yapılan yatırım, 518,3 milyon TL seviyesinde oldu. Youtube, sosyal medya videoları ve lokal yayıncıların mecralarında yer alan videolar da dahil olmak üzere, Display reklam tipleri başlığı altında ele alınan video reklamlar, 265,2 milyon TL ile toplam yatırımlardan yüzde 22 pay aldı. Mobil arama motorlarına yapılan reklam yatırımları ise, 421,87 milyon TL olarak gerçekleşti.

Programatik olarak tabir edilen ve reklam alım-satım sürecinin insanlar yerine makineler arasında gerçekleştiği sistem üzerinden sunulan mobil reklamlar için yapılan yatırımların toplamı, 509,3 milyon TL olurken, Native reklam yatırımları 48,21 milyon TL olarak gerçekleşti.

Lokal yayıncılara 277 milyon TL düzeyinde mobil reklam yatırımı yapıldı.

2017 yılında mobilde Lokal yayıncılara 277 milyonun üzerinde yatırım yapılırken, bu yatırımların Premium reklamlarda gerçekleşen 206,9 milyon TL’lik kısmı karşılığında, 31 Milyar görüntülenme sayısına ulaşıldı. Premium satın almalarda reklam veren ya da medya ajansları reklam ağları ve yayıncılarla birebir görüşerek reklamın hedef kitleye uygun mecralar üzerinde çıkmasını sağlıyor.

Lokal yayıncılardaki Programatik reklam yatırımları ise 70,3 milyon TL olurken, 37,3 Milyar görüntüleme gerçekleşti.

Lokal yayıncılara yapılan toplam reklam yatırımı, Yayıncı ve Network Adserver raporlarından sağlanan dataların Nielsen Ad Intel verileriyle karşılaştırılmasıyla elde edilen toplam gösterim adetleri baz alınarak ve ortalama rate card üzerinden hesaplanarak belirlendi. Öte yandan, mobil sosyal medya yatırımları da 325 milyon TL’nin üzerinde gerçekleşti.

Gerçek Verilere Dayalı Analiz

2017 Türkiye Mobil Reklam Harcama Araştırması raporu, mobil reklam gösterim adetleri ve yatırım tutarlarının yanı sıra; tercih edilen kanallar, önce çıkan reklam tipleri, sektörel dağılımlar gibi veriler içeriyor. Raporda mecra ve reklam tiplerine göre yatırım dağılımları ve gösterimler bilgilerinin yanı sıra, yatırım gerçekleştiren sektörlere ait bilgiler de yer alıyor.

Sektörün geleceğine yön verebilecek analizler içeren MMA Türkiye 2017 Türkiye Mobil Reklam Harcama Araştırması raporu, 16 Mart 2018 tarihinden itibaren https://www.mmaturkey.org/dokumanlar adresinden indirilebilecek.

MMA: Mobil Pazarlamanın Öncüsü

Pazarlamanın inovatif gelişimine ve dönüşümüne mobilin gücüyle hız kazandırmak; tüketicilerle
kurulacak daha yakın, daha güçlü ilişkilerin iş hacimlerini büyütmesine katkı sağlamak misyonuyla 50 ülkede, 800 üye ile faaliyet gösteren MMA’in Türkiye oluşumu, 2009 yılından bu yana bu alanda küresel bilgi birikimini ülkemize taşıyor ve 100’e yakın üyesiyle mobilin gelişimine katkı sağlıyor.

Ölçümleme, beceri geliştirme, fikir önderi ve ilham kaynağı olma yoluyla bu pazarda ve ilgili
teknolojilerde sürdürülebilir gelişimi hedefleyen MMA Türkiye, bankacılık, tüketici ürünleri, teknoloji, reklamcılık, medya gibi sektörlerin öncü kuruluşlarıyla geniş ve yetkin bir temsil yelpazesine sahip bulunuyor. Araştırma, ölçümleme, eğitim, çalışma örnekleri paylaşımı ve networking çalışmalarıyla Türkiye mobil pazarlama sektörünün çatı yapılanması özelliği taşıyan MMA Türkiye, mobil pazarlamanın ve ilgili teknolojilerin ülkemizdeki gelişimi için çalışıyor.

 

 

Alakalı Gönderiler

0 comments
KonferanslarÖne Çıkan HaberlerPazarlama

İçerikle Pazarlama Konferansı BİLGİ’de

0 comments
FacebookÖne Çıkan Haberler

Facebook Milyar Dolarlar Kazanabilir!

0 comments
Öne Çıkan HaberlerUygulama

TikTok, #DahaİyiBirİnternet Kampanyasını Başlattı!

2018 İÇİN UYGULANABİLİR 10 SEO TEKNİĞİ

  • 15 Mart 2018
  • 0 comments

Medya Yatırımlarında Büyümeyi Sağlayan Sektörler İ...

  • 20 Mart 2018
  • 0 comments

Paylaş

0
SHARES
FacebookTwitterGooglePinterest
RedditTumblr

Yazar Hakkında

Fikirbuzz

Alakalı Gönderiler

0 comments
KonferanslarÖne Çıkan HaberlerPazarlama

İçerikle Pazarlama Konferansı BİLGİ’de

0 comments
FacebookÖne Çıkan Haberler

Facebook Milyar Dolarlar Kazanabilir!

0 comments
Öne Çıkan HaberlerUygulama

TikTok, #DahaİyiBirİnternet Kampanyasını Başlattı!

0 comments
FacebookGuncel

Facebook Hesabını Kapatıyor!

Etiketler

  • mobil pazarlama
  • mobil reklam

Yoruma kapalı

Türkiye'nin en çok ziyaret edilen sosyal medya haber blogu.

En çok paylaşılanlar

  •  
    YouTube, Videolardaki Ürünleri Etiketlemek İçi...
    Bloomberg, geçtiğimiz Ekim ayında YouTube’
  •  
    Netflix Türkiye’de Günün En İyileri...
    Dünyanın en popüler dijital yayın platformu Ne
  •  
    LinkedIn Hikayelere Yukarı Kaydır Özelliği Get...
    LinkedIn, Eylül ayında test çalışmalarını t

Eğitimler

  • Yaratıcı Düşünme ve Reklam Yazarlığı Eğitimi
  • E-Ticaret ve E-Girişimcilik Eğitimi
  • Sosyal Medya Uzmanlığı Sertifika Programı
  • Dijital Pazarlama Uzmanlığı Sertifika Programı

Sosyal Medya

iLETİŞİM

[email protected]

[email protected]

0216 428 80 34

Copyright © 2016

Got a hot tip? Send it to us!

Your Name (required)

Your Email (required)

Video URL

Attach Video

Category
SportNewsTechMusic

Your Message

Got a hot tip? Send it to us!

Your Name (required)

Your Email (required)

Subject

Your Message