• Sosyal Medya
    • Sosyal Medya
    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter
    • LinkedIn
    • Youtube
    • Google +
  • Teknoloji
    • Teknoloji
    • Mobil
    • Donanım
    • Oyun
    • İnceleme
    • App
  • İş Dünyası
    • İş Dünyası
    • Startup
    • Pazarlama
    • Reklam
    • Kariyer Yolculuğu
    • E-Ticaret
    • Etkinlikler
  • Faydalı Bilgiler
  • İnfografik
  • Eğlence
    • Eğlence
    • Kültür Sanat
    • Spor
    • Geyik
    • Video
  • Diğer
    • Diğer
    • Seyahat
    • Yaşam
    • Moda
X

  • Değerler
  • Kadro
  • İletişim
  • Reklam Ver


User Panel Banner
Kayıt Ol

Şifreniz E-Posta Adresinize Gönderilecektir.

Giriş

  • #news
      • Sosyal Medya
        • Facebook
        • Instagram
        • Twitter
        • LinkedIn
        • Youtube
        • Google +
      • Teknoloji
        • Mobil
        • Donanım
        • Oyun
        • İnceleme
        • App
      • İş Dünyası
        • Startup
        • Pazarlama
        • Reklam
        • Kariyer Yolculuğu
        • E-Ticaret
        • Etkinlikler
      • Faydalı Bilgiler
      • İnfografik
      • Eğlence
        • Kültür Sanat
        • Spor
        • Geyik
        • Video
      • Diğer
        • Seyahat
        • Yaşam
        • Moda
  • academy
  • digital meetup
  • network
    • Agency Guide
    • Influencer Guide
    • Career
    • Subscribe

Ana SayfaMobilGlobal Mobil Reklam Yatırımları Bir Önceki Yıla Gö...

Global Mobil Reklam Yatırımları Bir Önceki Yıla Göre İkiye Katlandı

  • 15 Ağustos 2014
  • 0 comments
  • Editör
  • Başlık; MobilÖne Çıkan Haberler
  • 0

IAB Avrupa, IAB ABD ve IHS’nin Raporuna Göre; Global Mobil Reklam Yatırımları 2013 Yılında 14,6 Milyar €’ya Ulaşarak Bir Önceki Yıla Göre İkiye Katlandı.

Latin Amerika %215 ile en hızlı yıllık büyümeyi gösterirken, Kuzey Amerika’daki yıllık büyüme %122’ye, Avrupa’da ise %90’a ulaştı
Brüksel ve New York (13 Ağustos, 2014)- IAB Avrupa, IAB ABD‟nin Mobile Marketing Center of Excellence bölümü ve IHS Technology firmasının ortak yürüttükleri çalışmanın sonuçlarına göre, global mobil reklam yatırımları 2012 yılında 7,6 milyar €‟dan %92‟lik bir büyümeyle 14,6 milyar €‟ya ulaştı. Bu büyüme ile mobilin, pazarlama dünyasının önemli bir öğesi olduğu doğrulanmış oldu. En fazla büyüme %123,4 ile “mobil display” kategorisinde görülürken, “display”‟i %92,1‟lik büyümeyle, akıllı telefon penetrasyonu ve lokasyon bazlı arama tarafından domine edilen “mobil arama” reklam yatırımları takip etti. “Mesajlaşma” kategorisinde ise operatör merkezli mesajlaşma servislerinin (örn. SMS ve MMS) alternatif platformlara kaymasının etkisiyle diğer kategorilere göre daha düşük bir oranla, %19,4‟lük bir büyüme görüldü. Başarılı mesajlaşma inovasyonu, özellikle Asya‟da sektörün ortak inancı olan „mobil oyuncuların bir adım ilerde olması gerektiği‟ inancını sağlamlaştırdı.

2012’ye göre 2013 yatırım artışları  (m €)  

“Mobil Arama” kategorisi 7,1 milyar € ile toplam global mobil reklam yatırımlarının %48,9‟unu temsil ederek en dominant segment olma özelliğini korudu. Aynı şekilde display reklam yatırımları 6 milyar € ile toplam mobil reklam yatırımlarının %41,5‟ini, mesajlaşma ise 1,4 milyar € ile %9,6‟sını temsil ediyor. 2013 Global Mobil Reklam Yatırımları‟nın bölgesel dağılımı ise şu şekilde oldu:
Kuzey Amerika: % 41,9 (6,099 milyar €)
Asya-Pasifik: % 38,9 (5,666 milyar €)
Avrupa: %17,3 (2,519 milyar €)
Orta Doğu & Afrika: %1,2 (170 milyon €)
Latin Amerika: %0,7 (109 milyon €)

2013: Global Mobil Reklam Yatırımları: Bölgesel Dağılım

Bütün bölgeleri kapsayan yıllık büyüme, 2012 yılına göre %215 büyüme ile en fazla Latin Amerika‟da görüldü. Kuzey Amerika ve Avrupa‟da büyük artışlar gözlemlendi.
Latin Amerika – % 215
Kuzey Amerika – % 122
Avrupa – % 90
Asya-Pasifik – % 69
Orta Doğu ve Afrika – % 45

IAB Avrupa CEO’su Townsend Feehan: “Global Mobil Reklam Yatırımları çalışması hem Avrupa’nın hem de dünyanın gözünde mobil platformun diğer mecralar arasında büyüyen yerini ve önemini ortaya koyuyor. Her ölçekteki işletmeler mobil aracılığıyla müşterileriyle etkileşime geçebiliyor ve bu da yayıncıların faydalanabilecekleri güzel bir fırsat doğuruyor. Bununla birlikte, büyümenin büyük kısmı uygulama içi (in-app) ve native advertising kaynaklıyken, nitelikli hedef kitleye ulaşmada kanıtlanabilir kampanyaların etkisinin bazı pazarlar için hala gelişmekte olması nedeniyle; birçok yayıncının mobil reklam stratejilerine
odaklanması ve mobil kullanma becerileri elde etmesi gerekiyor.” dedi. “Bu rakamlar, pazarlama mecra karmasının önemli parçalarından biri olan mobilin hızla büyüyen rolünü doğrudan yansıtıyor.” Bu sözlerin sahibi IAB ABD Mobile Marketing Center
of Excellence Başkan Yardımcısı ve Genel Müdürü Anna Bager, konuşmasına şu cümlelerle devam etti: “Mobil reklam yatırımlarının programatik stratejiler sayesinde daha kolay planlanabilir, yaratılabilir, satın alınabilir ve ölçülebilir hale gelmesiyle ulaşılan operasyonel verimlilik mobil display reklam pazarının büyümesini hızlandırıyor. Mobil reklamcılıktaki bu etkileyici artış, dünyanın her köşesinde görülen güçlü yıllık büyümeyle tartışmasız bir şekilde dünya çapında bir olaydır.”Çalışmayı yürüten, IHS Reklam Araştırmaları Direktörü Daniel Knapp: “Bu yılın global mobil reklam yatırım rakamları, bu büyümenin mobil reklamcılık ekosisteminde görülen farklı gelişmelerden kaynaklandığına işaret ediyor. Pazarlama teknolojisindeki gelişmeler;
hedeflemeyi ve mobil reklamcılığın ölçümlenmesini iyileştirirken; sektördeki firmaların birleşmeye gitmeleri firmaların geniş kitlelere ulaşabilmelerini daha kolay hale getirdi. Teknolojik açıdan en gelişmiş ve mobil reklam yatırımlarını daha az oyuncuya yoğunlaştıran pazarlar, 2013’te ortalamanın üzerinde büyüme gösterdi. Mesajlaşma her ne kadar gelişmekte olan pazarlardaki gücünü korusa da; yükselen akıllı telefon penetrasyonu, hedef kitleyi büyütmekte ve mesajlaşmadan display bazlı formatlara doğru bir kaymayı tetiklemektedir. Bu duruma daha temelden bakıldığında, mobil tüketimin her tarafa yayılabilme durumu, pazarlamacıların zihinlerinde bir kıvılcım oluşturdu. Pazarlamacılar gittikçe artan bir şekilde; mobilin kendi içinde masaüstü pazarlamanın kökleşmiş prensiplerini yeni yaratıcı taktik ve stratejik fırsatlarla değiştirebilecek bir mecra olduğunun farkında vardı.”

Mobil Reklam Format Tanımları:

– Display: Rich media ve video reklamcılığı dahil olmak üzere mobil telefon üzerinde görüntülenen ya da okunan tüm display reklamları. Bunlar hem browser temelli ya da uygulama içi olabilir.

-Arama: Mobil cihazlar üzerinden görüntülenen, arama motorlarındaki kelime aramalarına göre gösterilen reklamlar.

-SMS/MMS: SMS’lerdeki 3.parti reklamları ve SMS gönderimleri (SMS/MMS mesajı metninde yer alan reklamlar)

Pazar Ölçümü Metodolojisi:
Market büyüklüğü brüt olarak, indirimler hesaba katılıp ajans komisyonları hariç tutularak tanımlanmıştır. Global pazar ölçümü ve format ayrımı yerel IAB’lerden gelen veriye ve istatistiksel ve ekonometrik bir modele göre raporlanmaktadır. Raporlanan veri, indirimleri ve ajans komisyonlarını ayarlamak üzere harmanlanmaktadır. Modellenen veri akıllı telefon penetrasyonu, 3G abonelikleri, mesajlaşma hacmi gibi değişkenlere göre şekillenmektedir. Model; kişi başına düşen reklam harcaması, mobil abonelikler ve 3G/4G penetrasyonu gibi değişkenlerin yanı sıra mobil reklamcılık ekosistemindeki önemli oyuncularla gerçekleştirilen görüşmelerin karşılaştırmasına göre revize edilmektedir. Model ayrıca, mobil reklam pazarlarının olgunluk ve büyümeleri açısından tipolojilerini de hesaba katmaktadır.Geçen sene açıklanan 2012 verisinin ayarlamaları aşağıdaki faktörlere göre denkleştirilmiştir:

– Büyüme oranlarındaki para birimine dayalı etkilerini elimine etmek amacıyla yerel para birimleri yerine, 2013 sabit döviz kurunun hem 2012 hem de 2013 yıllarında EURO olarak kullanılması

-Önceki veride yapılan tahminlerin gerçekleşen rakamlarla değiştirilmesi

-Yerel marketlerdeki metodoloji değişiklikleri

-Akıllı telefon tahminlerinin gerçekleşen rakamlarla değiştirilmesi (model akıllı telefon penetrasyonunu bağımsız değişkenlerden biri olarak kullanmaktadır.)

Alakalı Gönderiler

0 comments
KonferanslarÖne Çıkan HaberlerPazarlama

İçerikle Pazarlama Konferansı BİLGİ’de

0 comments
FacebookÖne Çıkan Haberler

Facebook Milyar Dolarlar Kazanabilir!

0 comments
Öne Çıkan HaberlerUygulama

TikTok, #DahaİyiBirİnternet Kampanyasını Başlattı!

Gençlerin Geleceği İçin Mükemmel Bir Proje

  • 14 Ağustos 2014
  • 0 comments

Lucy

  • 15 Ağustos 2014
  • 0 comments

Paylaş

3
SHARES
FacebookTwitterGooglePinterest
RedditTumblr

Yazar Hakkında

Editör

Alakalı Gönderiler

0 comments
KonferanslarÖne Çıkan HaberlerPazarlama

İçerikle Pazarlama Konferansı BİLGİ’de

0 comments
FacebookÖne Çıkan Haberler

Facebook Milyar Dolarlar Kazanabilir!

0 comments
Öne Çıkan HaberlerUygulama

TikTok, #DahaİyiBirİnternet Kampanyasını Başlattı!

0 comments
GoogleGoogle +Öne Çıkan Haberler

Google Resmi Takvimi Yayınladı!

Etiketler

  • Global mobil reklam yatırımları

Yoruma kapalı

Türkiye'nin en çok ziyaret edilen sosyal medya haber blogu.

En çok paylaşılanlar

  •  
    Uber’in Erişim Engeli Kaldırıldı...
      Gitmek istediğiniz yeri ve hangi araçla g
  •  
    WhatsApp geri adım mı atıyor?...
      Bir süre önce yayınladığı Gizlilik S

Eğitimler

  • Yaratıcı Düşünme ve Reklam Yazarlığı Eğitimi
  • E-Ticaret ve E-Girişimcilik Eğitimi
  • Sosyal Medya Uzmanlığı Sertifika Programı
  • Dijital Pazarlama Uzmanlığı Sertifika Programı

Sosyal Medya

iLETİŞİM

[email protected]

[email protected]

0216 428 80 34

Copyright © 2016

Got a hot tip? Send it to us!

Your Name (required)

Your Email (required)

Video URL

Attach Video

Category
SportNewsTechMusic

Your Message

Got a hot tip? Send it to us!

Your Name (required)

Your Email (required)

Subject

Your Message