
Uzun Kuyruk [Kitap]
- 01 Temmuz 2013
- 0 comments
- Başlık; Kitap
- 0
Kitabın Adı   : Uzun Kuyruk
Yazar      : Chris AndersonÂ
Çeviren       : Saadet Özkal
Kategori     : Girişimci Kitaplığı , Sosyal Medya , İnovasyon
Yayın Evi    : Optimist
Sayfa          : 248
Kitap Hakkında :
Kültürün Ve Ticaretin Yeni İktisadı
İnternet ve onun tüketicilere sunduğu neredeyse sınırsız tercih olanakları dünyamızı dönüştürüyor. Geleceğin pazarlarını bundan yarar sağlamasını bilenler fethedecek. Uzun Kuyruk böyle bir bolluk ekonomisini ele alan bir kitaptır ve tamamen yeni bir iş modeli sunmaktadır. Sınırsız tercih olanakları tüketicilerin istek ve eğilimleri hakkında birçok yeni olguyu açığa çıkardıkça, bu yeni iş modelinin muazzam gücü giderek daha belirginleşmektedir. Amazon.com kitap sektörünü, iTunes ve Rhapsody müzik sektörünü köklü bir dönüşüme uğrattılar. Bu dönüşüm şimdi bütün sektörleri etkisi altına alıyor.
Ünlü Wired dergisinin genel yayın yönetmeni Chris Anderson bu olguyu tarif edebilmek için geliÅŸtirdiÄŸi “Uzun Kuyruk” terimi daha ÅŸimdiden iÅŸ literatüründe yer etmiÅŸ bulunuyor.
“Çok satan ürünler hâlâ var olmakla birlikte, artık eskiden olduÄŸu kadar büyük bir ekonomik kuvveti temsil etmiyorlar” diye yazıyor. “Pazar ÅŸimdi binlerce küçük parçaya bölünüyor ve tüketiciler de bu muazzam tercih olanaklarına göre dağılıyorlar.”
Yazar Uzun Kuyruk’ta bu geliÅŸmenin yeni üreticiler için geliÅŸtirdiÄŸi fırsatları gösteriyor. İtibar ekonomisi, stokların sonu, Wal-Mart etkisi, eÅŸ üretimin gücü, paralel kültürün yükseliÅŸi gibi kavramları tartışıyor. Uzun kuyruÄŸun oyuncak sektöründen reklamcılığa, internet ticaretinden ev aletleri satışına kadar çok çeÅŸitli sektörlerde nasıl iÅŸlediÄŸini gösteriyor.
Yoruma kapalı