
5 Adımda Başarılı Bir Potansiyel Müşteri Bulma Reklamı Nasıl Oluşturulur?
- 27 Kasım 2018
- 0 comments
- Fikirbuzz
- Başlık; Reklam
- 0
Potansiyel müşteri bulma reklamları, Facebook ve Instagram da uygulanmaya başlayan en etkili reklam modellerinden bir tanesidir. “Potansiyel Müşteri Bulma” reklam modeli, diğer reklam modellerinden farklı olarak herhangi bir platforma yönlendirme olmadan mecra içinde çalışmaktadır. Reklamınıza tıklayan kullanıcılara, sunulan hizmet veya ürün ile ilgili özelleştirilmiş form gösterebilme fırsatı sunar. Form aracılığıyla potansiyel müşterilerinizin kişisel iletişim bilgilerini; kullanıcı izni alarak pazarlama faaliyetlerinizde kullanabilirsiniz. Başarılı bir potansiyel müşteri bulma reklamı oluşturmanız, az maliyetle çok sayıda nitelikli dataya erişmenize olanak sağlar.
5 adımda başarılı bir potansiyel müşteri bulma reklamı oluşturabilmeniz için lütfen yazımızın devamını okuyunuz.
Doğru Hedef Kitleye Erişme
Potansiyel müşteri bulma reklamlarının başarısını belirleyen en önemli faktör hedef kitle çalışmasıdır. Doğru hedef kitle çalışması ile reklamlarınızı ilgili kullanıcılara göstererek bütçenizi etkin bir şekilde kullanabilirsiniz. Hizmet verdiğiniz sektöre bağlı olarak demografik bilgilere ve ilgi alanlarına göre hedefleme yapabileceğiniz gibi, özel hedef kitleler ve benzer hedef kitleler de oluşturup daha gelişmiş yöntemleri de kullanabilirsiniz.
Teklifinizi ve Bütçenizi Belirleme
Potansiyel müşterilerinize erişebilmek için bütçenizi günlük veya toplam bütçe olarak yöneteceğinize karar vermeniz gerekmektedir. Belirlemiş olduğunuz bütçeyi kısa sürede harcamak yerine, hedef kitlenizin sosyal medya da en etkin olduğunu öngördüğünüz zamanlarda kullanacak şekilde zaman ayarlaması yapmanız, reklam performansınızı arttıracaktır. Form edinme başına belirlemiş olduğunuz teklifinizi, ortalama form başı maliyetinizin üzerinde tutmaya özen gösterin. Reklamlarınızın bütçenizi ne kadar sürede tükettiğini sürekli kontrol edin.
Metin ve Görselleri Seçme
Etkili metinler ve etkili görseller oluşturmak reklamların ilgi çekiciliğini arttırır. İlgi çekici reklamlar doğrudan reklam performansına da yansır. Reklamlarınız için seçmiş olduğunuz görsellerin merak uyandırıcı, dikkat çekici, metinlerinizin ise harekete geçirici mesajlar içeriyor olması doğrudan tıklama oranlarına etki etmektedir. Tıklama sayınızın fazla olması da formlarınızın başarılı olmasını sağlar.
Formunuzu Oluşturun
Formunuzu basit ve anlaşılır tutmaya özen gösterin. Az sayıda ve ucu açık sorular sorarak formunuzu kısa tutun. Uzun formlar ve kullanıcıların bir şeyler yazmasını gerektiren sorular, kullanıcıların reklama olan ilgilerini kaybedip, formu tamamlamadan çıkma olasılığını arttırmaya neden olur. Uzun sorular yerine çoktan seçmeli sorular sorarak cevapları şıklar halinde eklemeniz reklamlarınızı daha etkili hale getirecektir.
Potansiyel Müşterilerinizle İletişim Kurma
Facebook ve Instagram mecralarından edindiğiniz formlar ile, müşteri adaylarınızın bilgilerini farklı dosya formatlarında indirebilir, form dolduran müşteri adaylarına telefon ya da mail bilgilerini kullanarak doğrudan ulaşabilirsiniz. Müşteri adayları ile vakit kaybetmeden kısa süre içinde iletişim kurmanız, potansiyel müşterinizin, gerçek bir müşteriye dönüşmesini sağlayacaktır. Bu adımları uygulayarak daha etkili ve sonuç odaklı bir dijital kampanya yürütebilirsiniz.
Yoruma kapalı