
2013 Yılının En Değerli 100 Markası [İnfografik]
- 22 Mayıs 2013
- 0 comments
- Başlık; İnfografikMarka
- 0
BrandZ, her yıl WWP aracılığı ile Milword Brown Optimor tarafından gerçekleştirilen ‘’İlk Yüz En Değerli Küresel Marka Çalışması’’ adını taşıyor.
Bu yıl 8.kez yayımlanan BrandZ, bir markanın finansal verilerinin yanı sıra potansiyel ve mevcut alıcılarının görüşlerini kullanarak marka değerini hesaplayan tek araştırma olma özelliğine sahip.
Apple, sıralamada 185 milyar dolarlık değeriyle 1. Sıradaki yerini bu yıl da kimseye kaptırmadı. Geçtiğimiz sene %1’lik bir büyüme yakalayan markanın rakibi Samsung ise 21 milyar dolarlık marka değeri ve %51’lik büyüme oranıyla sıralamada 30.sırada yer aldı.
Sıralamanın diğer en büyük rakibi olan Google, geçtiğimiz yıl düşüşünün ardından bu sene %5 oranında bir artış göstererek 2.sırada yer aldı ve marka değeri 114 milyar dolar.
Marka değeri 112 milyar dolar olan IBB ise sıralamada 3. Olarak yer aldı.
2006’dan bu yana ilk 100 markanın toplam değeri %77 artarken, 2,6 trilyon dolara ulaştı.
İlk 10 En Değerli Küresel Marka – 2013
1- Coca-Cola, Alkolsüz İçecek, 78,415 milyar dolar
2- AT&T, Telekom, 75,507 milyar dolar
3- Microsoft, Teknoloji, 69,814 milyar dolar
4- Marlboro, Tütün, 69,383 milyar dolar
5- Visa, Kredi Kartları, 56,060 milyar dolar
6- China Mobile, Telekom, 55,368 milyar dolar
7- Microsoft, Teknoloji, 69,814 milyar dolar
8- Marlboro, Tütün, 69,383 milyar dolar
9- Visa, Kredi Kartları, 56,060 milyar dolar
10- China Mobile, Telekom, 55,368 milyar dolar
Araştırmada öne çıkan diğer unsurlar ise şöyle;
Prada, marka değeri büyümesinde %63’lük oran ile en büyük artışı gösterdi,
Alkollü içecekler arasında en yaygını tüketilen bira ise bu yıl sıralamada, en yüksek büyüme kategorisinde yer aldı. İlk 10’a giren bira markaları %36 büyüdü ve toplam değerleri 63 milyon dolara ulaştı. Haliyle sektör de Latin Amerika ve Çin’de artan satışlardan faydalandı.
BrandZ’in en değerli ilk yüz marka’nın son sekiz yılki hisse portfolyosu analizine göre borda endeksi S&P 500’e kıyasla yüksek performans sergiliyor. S&P 500 endeksindeki şirketlerin geri %23 artış gösterirken BrandZ portfolyosu %58 artış gösterdi.
Yoruma kapalı