
Alibaba Türkiye’nin Lider E-Ticaret Platformu Trendyol’a Stratejik Yatırım Yapıyor
- 04 Temmuz 2018
- 0 comments
- Fikirbuzz
- Başlık; Dijital PazarlamaE-Ticaretİş DünyasıÖne Çıkan Haberler
- 0
Dünyanın en büyük online ve mobil ticaret şirketi Alibaba, Türkiye’nin lider e-ticaret platformu Trendyol’a yatırım yapıyor. Alibaba, Trendyol’un yeni stratejik partneri olacak ve mevcut finansal yatırımcıların hisselerini alacak.
Artık neredeyse herkesin aşina olduğu, alışveriş yaptığı ve belki de online alışveriş deyince akla ilk gelen site olan Trendyol, Alibaba’nın yeni yatırım ortağı olmaya hazırlanıyor. Uluslararası bilinirliğe sahip, business to business pazarlamadan kişisel pazarlamayla alakalı bir çok ürünü sitesinde barındıran Alibaba, ucuz alışverişin EN’lerinden. Alipay, aliexpress, Taobao gibi önemli sitelerinde içinde bulunduğu 20 kadar girişimi barındıran Alibaba’nın Trendyol’a yatırım yapması meraklıları sevindirdi.
Türkiye’nin 80 milyonluk nüfusu ile Avrupa’daki en genç ülkelerden biri olması ve bu durumun özellikle e-ticaret pazarı için çok ciddi bir potansiyel oluşturması Alibaba’yı harekete geçiren en önemli faktörlerden biri. Bu sayede; anlaşma ile birlikte Trendyol ve Alibaba, Trendyol’un Türkiye ve çevresindeki büyümesini hızlandırmak ve kuvvetlendirmek için beraber çalışacak. Bu süreçte Alibaba, Trendyol’a teknoloji, online ticaret, mobil ödeme, lojistik, uluslararası ticaret gibi konularda bilgi ve deneyim paylaşımı yapacak ve destek olacak.
Trendyol, 16 milyondan fazla müşterisi ile, Türkiye ve çevresindeki bölgenin hızla büyüyen ve daha fazla büyüme potansiyeli olan e-ticaret pazarında çok önemli bir konumda bulunuyor. Türkiye’nin perakende hacminin sadece yüzde 3,5’inin internet üzerinden olması, Trendyol’un ciddi büyüme ve perakende sektöründe değişim yaratma potansiyeli olduğunu gösteriyor.
Alibaba Grup Başkanı ve Yönetim Kurulu Üyesi Michael Evans konuyla ilgili olarak “Türkiye dünyadaki ve bölgedeki farklı dijital ekonomiler değerlendirildiğinde oldukça heyecan verici ve önemli bir pazar. Bu yatırım ile birlikte Alibaba, güçlü bir kurucu ve yönetim ekibinin önderliğindeki pazar lideri bir markaya ortak olmuş olacak. Trendyol, güçlü bir platforma, sadık iş ortaklarına ve büyük bir müşteri kitlesine sahip çok hızlı büyüyen özel bir marka. Bu birliktelikle, Türkiye’de ve bölgede e-ticaret, dijital ödeme sistemleri ve bütün perakende değer zincirinde çok önemli fırsatlar yaratacağız.’’ açıklamasıyla gönüllerimizde taht kurmayı başardı.
Yoruma kapalı