• Sosyal Medya
    • Sosyal Medya
    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter
    • LinkedIn
    • Youtube
    • Google +
  • Teknoloji
    • Teknoloji
    • Mobil
    • Donanım
    • Oyun
    • İnceleme
    • App
  • İş Dünyası
    • İş Dünyası
    • Startup
    • Pazarlama
    • Reklam
    • Kariyer Yolculuğu
    • E-Ticaret
    • Etkinlikler
  • Faydalı Bilgiler
  • İnfografik
  • Eğlence
    • Eğlence
    • Kültür Sanat
    • Spor
    • Geyik
    • Video
  • Diğer
    • Diğer
    • Seyahat
    • Yaşam
    • Moda
X

  • Değerler
  • Kadro
  • İletişim
  • Reklam Ver


User Panel Banner
Kayıt Ol

Şifreniz E-Posta Adresinize Gönderilecektir.

Giriş

  • #news
      • Sosyal Medya
        • Facebook
        • Instagram
        • Twitter
        • LinkedIn
        • Youtube
        • Google +
      • Teknoloji
        • Mobil
        • Donanım
        • Oyun
        • İnceleme
        • App
      • İş Dünyası
        • Startup
        • Pazarlama
        • Reklam
        • Kariyer Yolculuğu
        • E-Ticaret
        • Etkinlikler
      • Faydalı Bilgiler
      • İnfografik
      • Eğlence
        • Kültür Sanat
        • Spor
        • Geyik
        • Video
      • Diğer
        • Seyahat
        • Yaşam
        • Moda
  • academy
  • digital meetup
  • network
    • Agency Guide
    • Influencer Guide
    • Career
    • Subscribe

Ana SayfaGEZİ PARKI / TAKSİMGezi Olayları, Kartla Harcamanın Artış Hızını Kest...

Gezi Olayları, Kartla Harcamanın Artış Hızını Kesti

  • 01 Ağustos 2013
  • 0 comments
  • Başlık; GEZİ PARKI / TAKSİM
  • 0

Wall Street Journel yer alan habere göre Türkiye’de Gezi olaylarının yaşandığı Haziran ayı, birçok sektörde kart ile yaptığımız alışverişlerin artış hızını kesti. 2011 yılında yüzde 25, 2012 Haziran’da ise yüzde 26 olan kart harcamalarındaki artış bu yıl aynı dönemde yüzde 15’te kaldı. BKM’nin Haziran ayı verilerine göre artış hızı en fazla etkilenen sektörler araç kiralama, elektrik-elektronik, giyim ve aksesuar, konaklama, içkili yerler, seyahat acentelerine yönelik harcamalar ve telekomünikasyon oldu.

Türkiye’de Haziran ayında banka ve kredi kartlarından 35.2 milyar lira tutarında harcama yapıldı. Bu tutar 2012 Haziran’da 30.4 milyar TL, 2011 Haziran ayında 24 milyar TL, 2010 yılında da 19.2 milyar TL’ydi. 2010 yılı ile 2011 yılları arasında tüketimi artıracak ek bir olay yaşanmadı. Ancak Türkiye’de İstanbul Shopping Fest’i 2012 yılında ilk kez Haziran ayına taşıdı.

Türkiye’de alışverişin yüzde 35-40’lık bölümü İstanbul’da yapılan harcamalardan oluşuyor. ISF önceki yıl bu dönemde hem şehrin hem de Türkiye’nin kart harcamalarının artmasında etkili bir faktör olarak öne çıkmıştı. Artış oranlarına bakıldığında Haziran ayı için 2011 yılında yüzde 25 artan harcamalar, ISF’nin başladığı yıl olan 2012’de yüzde 26 oranında artış göstermişti. 2013 yılında ise Türkiye için artış ise yüzde 15’de kalmış görünüyor. İstanbul Shopping Fest sonuçlarında açıklanan verilere göre İstanbul’da Haziran ayında gerçekleştirilen kart harcamalarında yüzde 11 artış gerçekleşmiş. Bu da ortalamanın da altında kalan kart harcamalarının, Türkiye genelindeki harcama artış oranını da aşağıya çektiğini gösteriyor.

Türkiye genelinde sonuçlara bakıldığında 2011 yılın Haziran ayında yüzde 21, 2012 yılında ise yüzde 30 büyüyen araç kiralama harcamalarındaki artış oranı bu yıl sadece yüzde 6 oldu. Elektrik ve elektronik eşya sektörüne yönelik kart harcamalarındaki artış oranı 2011 yılı Haziran ayında yüzde 26, 2012 Haziran ayında ise yüzde 36 oranındaydı. 2013 Haziran ayında bu sektöre yönelik yapılan kart harcamalarındaki artış oranı yüzde 18. Giyim ve Aksesuar da harcama artışında geriye düşen sektörler arasında yer alıyor. 2011 yılı Haziran ayında yüzde 29, 2012 Haziranında ise yüzde 23 büyüyen giyim sektörüne yönelik kartlı harcamaların artışı bu yıl Haziran’da yüzde 9’u aşamadı.

İki yıldır her haziran yüzde 40 artan konaklama harcamalarının artış oranı bu yıl aynı dönemde yüzde 13’ü aşamadı. Seyahat acentelerinde yapılan kartlı harcamalara bakıldığında da 2011’de yüzde 43, 2012’de yüzde 70 oranında olan artış, hız kesmiş. 2013’de artış oranı yüzde 13’ü aşamamış görünüyor. İçkili mekanlarda yapılan kartlı harcamalardaki yıllara göre artış oranı ise şöyle: 2011 yüzde 19, 2012 yüzde 30, 2013 ise yüzde 3 oranında.

Türkiye çapında yabancı kartla yapılan harcamalara bakıldığında Türkiye’de yabancı kartla harcamadaki artış oranı yüzde 28 oldu. İstanbul’daki artış ise yüzde 11’de kaldı. Yabancı kartlarla harcamanın yükselişini geriye çeken yine Türkiye ortalamasının altında kalan İstanbul oldu.

Bu artış oranlarının içerisinde yeni açılan mağaza ve AVM’lerin büyüttüğü pazar etkisi yer almıyor. Yıllık 6.5 olan enflasyonun etkisi de cirolardaki büyümeye yansıtılmamış durumda. Verilerde AVM’lerin artışı yüksek görünüyor. Ancak o artışın içinde marketler de var. AYD AVM ciro artışını yüzde 6 olarak açıklamıştı.

ISF İcra Kurulu Başkanı Vahap Küçük, “İSF’nin gerçekleştirildiği Haziran ayında Gezi olayları yoğun yaşanıyordu. Bizim hedeflerimizden birisi de yabancı misafirleri alışverişe teşvik etmek” derken, BMD Başkanı Doğan, “Bu uzun soluklu bir proje. İstanbul denilince akıllara alışveriş gelsin istiyoruz” diye konuştu.

Yazar : Ayşegül Güven

Kaynak : The Wall Street Journal

Alakalı Gönderiler

0 comments
GEZİ PARKI / TAKSİMYaşam

Berkin’i Dünya Duysun!

0 comments
GEZİ PARKI / TAKSİMYaşam

Küçük Fidanımız Soldu!

0 comments
GEZİ PARKI / TAKSİM

Sosyal Medyaya Düzenleme Gerekir Mi?

Kayserili Avukatlardan Ekşi Sözlük’e Suç Duy...

  • 31 Temmuz 2013
  • 0 comments

Gnçtrkcll’liler Şirinler 2’yi Herkesten Önce...

  • 01 Ağustos 2013
  • 0 comments

Paylaş

Yazar Hakkında

Alakalı Gönderiler

0 comments
GEZİ PARKI / TAKSİMYaşam

Berkin’i Dünya Duysun!

0 comments
GEZİ PARKI / TAKSİMYaşam

Küçük Fidanımız Soldu!

0 comments
GEZİ PARKI / TAKSİM

Sosyal Medyaya Düzenleme Gerekir Mi?

0 comments
GEZİ PARKI / TAKSİM

Gezi Parkı ve Sosyal Medya

Etiketler

  • gezi parkı
  • Gezi Parkı Kart Alışverişi
  • Gezi Parkı Kart Kullanımı

Yoruma kapalı

Sosyal Medya Kulübü

Sosyal Medya Kulübü

Türkiye’nin en çok ziyaret edilen sosyal medya haber blogu olan Sosyal Medya Kulübü’nde aradığınız her şeyi bulabilirsiniz.

Eğitimler

  • Yaratıcı Düşünme ve Reklam Yazarlığı Eğitimi
  • E-Ticaret ve E-Girişimcilik Eğitimi
  • Sosyal Medya Uzmanlığı Sertifika Programı
  • Dijital Pazarlama Uzmanlığı Sertifika Programı

Sosyal Medya

iLETİŞİM

[email protected]

[email protected]

0216 428 80 34

Copyright © 2016
Got a hot tip? Send it to us!

Your Name (required)

Your Email (required)

Video URL

Attach Video

Category
SportNewsTechMusic

Your Message

Got a hot tip? Send it to us!

Your Name (required)

Your Email (required)

Subject

Your Message